Studiował w ASP w Krakowie (1912-18) u T. Axentowicza i J. Mehoffera. W latach 1934-39 był prof. rysunku na Wydziale Architektury Politechniki Lwowskiej, a od 1945 uczył w PWSSP w Sopocie oraz kierował katedrą rysunku, malarstwa i rzeźby Politechniki Gdańskiej. Należał m.in. do "Świtu", "Plastyki" i "Awangardy". Wystawiał w kraju i za granicą, m.in. na wystawie światowej w Nowym Jorku (1939) oraz na wystawach indywidualnych. Malował pejzaże, martwe natury, kompozycje figuralne i portrety.
Jego twórczość w latach 20. kubizująca, następnie klasycyzująca, później skłaniała się ku postimpresjonizmowi, a po połowie lat 50. - abstrakcji aluzyjnej. Był też grafikiem oraz autorem książek o malarstwie i rysunku.
Obrazy marynistyczne malował już w okresie międzywojennym,
w 1925 r. nad Morzem Śródziemnym, a w 1934 r. nad Bałtykiem. Po wojnie obok tematów związanych z polskim morzem malował Adriatyk.
olej na płótnie naklejonym na tekturę,
33,3 x 58,2 cm,
sygnowany l.d. "W. Lam", na plecach odręcznie nr 88 oraz nalepki:
1) ZPAP - Oddz. Gdański z zamazanymi danymi,
2) z odręcznymi danymi o obrazie
Studiował w ASP w Krakowie (1912-18) u T. Axentowicza i J. Mehoffera. W latach 1934-39 był prof. rysunku na Wydziale Architektury Politechniki Lwowskiej, a od 1945 uczył w PWSSP w Sopocie oraz kierował katedrą rysunku, malarstwa i rzeźby Politechniki Gdańskiej. Należał m.in. do "Świtu", "Plastyki" i "Awangardy". Wystawiał w kraju i za granicą, m.in. na wystawie światowej w Nowym Jorku (1939) oraz na wystawach indywidualnych. Malował pejzaże, martwe natury, kompozycje figuralne i portrety.
Jego twórczość w latach 20. kubizująca, następnie klasycyzująca, później skłaniała się ku postimpresjonizmowi, a po połowie lat 50. - abstrakcji aluzyjnej. Był też grafikiem oraz autorem książek o malarstwie i rysunku.
Obrazy marynistyczne malował już w okresie międzywojennym,
w 1925 r. nad Morzem Śródziemnym, a w 1934 r. nad Bałtykiem. Po wojnie obok tematów związanych z polskim morzem malował Adriatyk.