„[…] Do artystów, na których studia w Paryżu wywarły rozstrzygający wpływ, zaliczyć należy i Haydena; przeeksperymentował on różne „izmy” formy i techniki, by wrócić w końcu — i zupełnie słusznie — do swojego osobistego poglądu na plastyczny sens Natury. Eklektyk tematowy, staje się on wierny pięknu życia realnego, które odtwarza z nieprzeciętną znajomością rzemiosła malarskiego.” [...] Z.St. Klingsland, Malarze polscy w Paryżu, „Sztuki Piękne” IX, 1933, s. 307.
olej, płótno, 38 × 46 cm
sygn. l. d.: Hayden
„[…] Do artystów, na których studia w Paryżu wywarły rozstrzygający wpływ, zaliczyć należy i Haydena; przeeksperymentował on różne „izmy” formy i techniki, by wrócić w końcu — i zupełnie słusznie — do swojego osobistego poglądu na plastyczny sens Natury. Eklektyk tematowy, staje się on wierny pięknu życia realnego, które odtwarza z nieprzeciętną znajomością rzemiosła malarskiego.” [...] Z.St. Klingsland, Malarze polscy w Paryżu, „Sztuki Piękne” IX, 1933, s. 307.