Historia modelu
Pod maską znajduje się 4-cylindrowy silnik o pojemności 1582cm3 i mocy 90 koni mechanicznych przekazywanych na tylne koła za pomocą 4-lub 5-stopniowej skrzyni biegów. Produkowany był w latach 1965-1969, powstało ponad 32 000 egzemplarzy.
Model 912 powstał, aby wypełnić lukę między odchodzącym 356, a świeżo zaprezentowanym 6-cylindrowym modelem 911, którego cena była wyższa, a osiągi były znacznie lepsze, niż 912. Do wyboru były dwie wersje nadwoziowe: coupé oraz targa. Silnik został zaczerpnięty z modelu 356, ale design nawiązywał do 911 z jej ergonomią, sylwetką i znakomitą aerodynamiką, co dla klientów których na ten model nie było stać, stanowiło dużą zaletę.
Historia egzemplarza
Prezentowane na stadionie PGE Narodowy Porsche 912 Targa jest bardzo ciekawym project-carem dla osoby poszukującej kompletnego samochodu, w dobrym stanie blacharskim, do kompletnej renowacji. Oryginalnie auto ze Stanów Zjednoczonych, jest ono już od wielu lat w Polsce. Atutem tego 912 jest fakt, iż samochód ten dysponuje silnikiem matching numbers do karoserii, na tę chwilę wymontowanym spod klapy. Wnętrze nadaje się do kompletnej renowacji, bowiem na desce rozdzielczej został doklejony panel drewniany dosyć kontrowersyjnej jakości. Jest to jedno z ostatnich 100 sztuk 912 Targa kiedykolwiek wyprodukowanych.
Bardzo ciekawy project-car
Kompletny wraz z silnikiem
Numer nadwozia: 129010700
Historia modelu
Pod maską znajduje się 4-cylindrowy silnik o pojemności 1582cm3 i mocy 90 koni mechanicznych przekazywanych na tylne koła za pomocą 4-lub 5-stopniowej skrzyni biegów. Produkowany był w latach 1965-1969, powstało ponad 32 000 egzemplarzy.
Model 912 powstał, aby wypełnić lukę między odchodzącym 356, a świeżo zaprezentowanym 6-cylindrowym modelem 911, którego cena była wyższa, a osiągi były znacznie lepsze, niż 912. Do wyboru były dwie wersje nadwoziowe: coupé oraz targa. Silnik został zaczerpnięty z modelu 356, ale design nawiązywał do 911 z jej ergonomią, sylwetką i znakomitą aerodynamiką, co dla klientów których na ten model nie było stać, stanowiło dużą zaletę.
Historia egzemplarza
Prezentowane na stadionie PGE Narodowy Porsche 912 Targa jest bardzo ciekawym project-carem dla osoby poszukującej kompletnego samochodu, w dobrym stanie blacharskim, do kompletnej renowacji. Oryginalnie auto ze Stanów Zjednoczonych, jest ono już od wielu lat w Polsce. Atutem tego 912 jest fakt, iż samochód ten dysponuje silnikiem matching numbers do karoserii, na tę chwilę wymontowanym spod klapy. Wnętrze nadaje się do kompletnej renowacji, bowiem na desce rozdzielczej został doklejony panel drewniany dosyć kontrowersyjnej jakości. Jest to jedno z ostatnich 100 sztuk 912 Targa kiedykolwiek wyprodukowanych.