Historia modelu
Pierwsze przymiarki do turbodoładowenej wersji Porsche 911 pojawiły się już w 1972, a w 1975 roku Porsche przedstawiło ostateczną wersję pierwszej turbodoładowanej odmiany modelu 911, czyli 930, wg. numeru modelowego. Projekt powstawał pod wodzą Ernsta Fuhrmana, twórcy modelu 917/30 Can-Am. Wprowadzona na początku produkcji wersja 3.0 litra została zastąpiona nowym silnikem w 1978 roku.
Porsche wtedy pokazało odświeżoną wersję z większym 3.3-litrowym tubodoładowynym silnikiem o mocy 330 KM, chłodzonym intercoolerem. Większy silnik rozwiązał problem "turbodziury", a poprzedni spoiler, poprzez wymiary intercoolera, musiał zostać zmodyfikowany i otrzymał nazwę tea tray. Powiększone zostały też hamulce, rozmiarami odpowiadająco tym które montowano w 917. W 1989 roku, ostatnim roku produkcji, powstały egzemplarze z 5-biegową manualną skrzynią G50. Silnik, który napędzał model 930, znalazł się również w jego następcy czyli 964 Turbo.
Historia egzemplarza
Porsche 911 930 Turbo to oryginalna wersja europejska, która po imporcie do USA, została ponownie eksportowana do Europy. Z uwagi na ten fakt, auto posiada licznik wyskalowany w milach oraz lampy obrysowe. 911-stka została poddana profesjonalnej renowacji w kraju. Poziom odrestaurowania karoserii jest na bardzo wysokim poziomie. Podobnie jest z wnętrzem pojazdu, które zachowane jest w stanie niemalże perfekcyjnym. Profesjonalnie odbudowana jednostka napędowa pracuje bez zastrzeżeń i zachwyca swoją dynamiką, co w przypadku poliftingowego modelu 3.3 z intercoolerem oznacza niezapomniane wrażenia z każdego, przejechanego kilometra. Nie bez znaczenia pozostaje również kwestia dostępności cenowej 930, oraz fakt, iż szczególnie wersje Turbo zaczynają w szybkim tempie zyskiwać na wartości. Prezentowany egzemplarz to z pewnością świetna okazja zarówno dla doświadczonych kolekcjonerów, jak i osób myślących o inwestycji w auto klasyczne. Samochód zarejestrowany jest w Polsce jako auto zabytkowe.
Auto po renowacji lakierniczej i odbudowie silnika
Wyposażone w poszukiwane opcje
Samochód z ciekawą historią
Numer nadwozia: 93A0070577
Historia modelu
Pierwsze przymiarki do turbodoładowenej wersji Porsche 911 pojawiły się już w 1972, a w 1975 roku Porsche przedstawiło ostateczną wersję pierwszej turbodoładowanej odmiany modelu 911, czyli 930, wg. numeru modelowego. Projekt powstawał pod wodzą Ernsta Fuhrmana, twórcy modelu 917/30 Can-Am. Wprowadzona na początku produkcji wersja 3.0 litra została zastąpiona nowym silnikem w 1978 roku.
Porsche wtedy pokazało odświeżoną wersję z większym 3.3-litrowym tubodoładowynym silnikiem o mocy 330 KM, chłodzonym intercoolerem. Większy silnik rozwiązał problem "turbodziury", a poprzedni spoiler, poprzez wymiary intercoolera, musiał zostać zmodyfikowany i otrzymał nazwę tea tray. Powiększone zostały też hamulce, rozmiarami odpowiadająco tym które montowano w 917. W 1989 roku, ostatnim roku produkcji, powstały egzemplarze z 5-biegową manualną skrzynią G50. Silnik, który napędzał model 930, znalazł się również w jego następcy czyli 964 Turbo.
Historia egzemplarza
Porsche 911 930 Turbo to oryginalna wersja europejska, która po imporcie do USA, została ponownie eksportowana do Europy. Z uwagi na ten fakt, auto posiada licznik wyskalowany w milach oraz lampy obrysowe. 911-stka została poddana profesjonalnej renowacji w kraju. Poziom odrestaurowania karoserii jest na bardzo wysokim poziomie. Podobnie jest z wnętrzem pojazdu, które zachowane jest w stanie niemalże perfekcyjnym. Profesjonalnie odbudowana jednostka napędowa pracuje bez zastrzeżeń i zachwyca swoją dynamiką, co w przypadku poliftingowego modelu 3.3 z intercoolerem oznacza niezapomniane wrażenia z każdego, przejechanego kilometra. Nie bez znaczenia pozostaje również kwestia dostępności cenowej 930, oraz fakt, iż szczególnie wersje Turbo zaczynają w szybkim tempie zyskiwać na wartości. Prezentowany egzemplarz to z pewnością świetna okazja zarówno dla doświadczonych kolekcjonerów, jak i osób myślących o inwestycji w auto klasyczne. Samochód zarejestrowany jest w Polsce jako auto zabytkowe.