Zdjęcia wykonane tuż po upadku muru berlińskiego pokazują Berlińczyków przechodzących ze wschodniej do zachodniej części miasta słynnym przejściem granicznym Checkpoint Charlie, które w czasach NRD przeznaczone było tylko dla cudzoziemców. Fotografie były dopełnieniem zrealizowanej półtora roku wcześniej pracy Hypothetical Check-Point Charlie (1987), w której artysta przeprowadził metafizyczną dekonstrukcję muru berlińskiego, poddanego w kolejnych rysunkach matematycznym i geometrycznym przekształceniom aż do rozproszenia jego form w abstrakcyjnej siatce linii. Czerwone punkciki na prezentowanych fotografiach kojarzone przez autora z polami maków, dodane zostały dla podkreślenia emocji społecznych. Po raz pierwszy użył tej metody w 1981 w wykonanych z balkonu zdjęciach przedstawiających tłumy kobiet na Marszu Głodowym zorganizowanym przez łódzką Solidarność.

19
Ryszard WAŚKO (ur. 1947)

Poppy Checkpoint Charlie

1989
cztery odbitki żelatynowo-srebrowe, papier, karton, tempera
32 x 43,5 cm
sygn., dat. tyt. na przodzie
vintage print
oprawa: drewniana rama, szkło

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Zdjęcia wykonane tuż po upadku muru berlińskiego pokazują Berlińczyków przechodzących ze wschodniej do zachodniej części miasta słynnym przejściem granicznym Checkpoint Charlie, które w czasach NRD przeznaczone było tylko dla cudzoziemców. Fotografie były dopełnieniem zrealizowanej półtora roku wcześniej pracy Hypothetical Check-Point Charlie (1987), w której artysta przeprowadził metafizyczną dekonstrukcję muru berlińskiego, poddanego w kolejnych rysunkach matematycznym i geometrycznym przekształceniom aż do rozproszenia jego form w abstrakcyjnej siatce linii. Czerwone punkciki na prezentowanych fotografiach kojarzone przez autora z polami maków, dodane zostały dla podkreślenia emocji społecznych. Po raz pierwszy użył tej metody w 1981 w wykonanych z balkonu zdjęciach przedstawiających tłumy kobiet na Marszu Głodowym zorganizowanym przez łódzką Solidarność.