Zdjęcia wykonane tuż po upadku muru berlińskiego pokazują Berlińczyków przechodzących ze wschodniej do zachodniej części miasta słynnym przejściem granicznym Checkpoint Charlie, które w czasach NRD przeznaczone było tylko dla cudzoziemców. Fotografie były dopełnieniem zrealizowanej półtora roku wcześniej pracy Hypothetical Check-Point Charlie (1987), w której artysta przeprowadził metafizyczną dekonstrukcję muru berlińskiego, poddanego w kolejnych rysunkach matematycznym i geometrycznym przekształceniom aż do rozproszenia jego form w abstrakcyjnej siatce linii. Czerwone punkciki na prezentowanych fotografiach kojarzone przez autora z polami maków, dodane zostały dla podkreślenia emocji społecznych. Po raz pierwszy użył tej metody w 1981 w wykonanych z balkonu zdjęciach przedstawiających tłumy kobiet na Marszu Głodowym zorganizowanym przez łódzką Solidarność.
1989
cztery odbitki żelatynowo-srebrowe, papier, karton, tempera
32 x 43,5 cm
sygn., dat. tyt. na przodzie
vintage print
oprawa: drewniana rama, szkło
Zdjęcia wykonane tuż po upadku muru berlińskiego pokazują Berlińczyków przechodzących ze wschodniej do zachodniej części miasta słynnym przejściem granicznym Checkpoint Charlie, które w czasach NRD przeznaczone było tylko dla cudzoziemców. Fotografie były dopełnieniem zrealizowanej półtora roku wcześniej pracy Hypothetical Check-Point Charlie (1987), w której artysta przeprowadził metafizyczną dekonstrukcję muru berlińskiego, poddanego w kolejnych rysunkach matematycznym i geometrycznym przekształceniom aż do rozproszenia jego form w abstrakcyjnej siatce linii. Czerwone punkciki na prezentowanych fotografiach kojarzone przez autora z polami maków, dodane zostały dla podkreślenia emocji społecznych. Po raz pierwszy użył tej metody w 1981 w wykonanych z balkonu zdjęciach przedstawiających tłumy kobiet na Marszu Głodowym zorganizowanym przez łódzką Solidarność.