Szkic przedstawia szpaler kształtowanych drzew i charakterystyczne posągi sfinksów zdobiące ogrody wiedeńskiego Belwederu, barokowego pałacu księcia Eugeniusza Sabaudzkiego. Po lewej charakterystyczne dla Mehoffera: postać przechodnia, odpoczywających dam, matki z dzieckiem na rękach. W marcu 1890 artysta przebywał w Wiedniu, gdzie studiował na Akademii (1889-1890). W postaci stojącego mężczyzny domyślać się możemy postaci Stanisława Wyspiańskiego, który w marcu 1890 przyjechał do Wiednia, gdzie spotkał się z Mehofferem, który pokazywał mu miasto, w którym Czwarty Wieszcz, wówczas jeszcze student, znalazł się po raz pierwszy.
Ołówek, papier; wym.: 21,3 x 29,5 cm; nie sygn.; p.g.: 1890, p.d.: 23/3; śr.d.: Belweder.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiSzkic przedstawia szpaler kształtowanych drzew i charakterystyczne posągi sfinksów zdobiące ogrody wiedeńskiego Belwederu, barokowego pałacu księcia Eugeniusza Sabaudzkiego. Po lewej charakterystyczne dla Mehoffera: postać przechodnia, odpoczywających dam, matki z dzieckiem na rękach. W marcu 1890 artysta przebywał w Wiedniu, gdzie studiował na Akademii (1889-1890). W postaci stojącego mężczyzny domyślać się możemy postaci Stanisława Wyspiańskiego, który w marcu 1890 przyjechał do Wiednia, gdzie spotkał się z Mehofferem, który pokazywał mu miasto, w którym Czwarty Wieszcz, wówczas jeszcze student, znalazł się po raz pierwszy.