"Żona Horno była dla niego muzą, praktycznie wszystkie rzeźbione postacie kobiet posiadały element podobieństwa do niej, zaś Horno był dla żony autorytetem nie tylko artystycznym ale i pedagogicznym. (...) Przez lata stanowili nierozłączną parę zarówno jako małżeństwo, jak również jako partnerzy w rzeźbie. Inga pomagała mężowi wykuwać duże dzieła, takie jak pomnik Konopnickiej, Chopina czy przygotowywała indywidualne wystawy męża"
Roman Konik, Myślenie kamieniem. Stanisław Horno-Popławski, Wrocław 2016, s. 39

107
Stanisław HORNO-POPŁAWSKI (1902 - 1997)

Popiersie żony artysty Ingi Popławskiej, odlew z brązu 2015 r. według gipsu z lat 50. XX wieku

brąz patynowany, 60 x 42 x 31 cm
sygn. HOR-POP II odlew z brązu 2015 r.
wg. gipsu z lat 50-tych XX wieku
Por. il.: R. Konik, Myślenie kamieniem. Stanisław Horno-Popławski, Wrocław 2016, s. 8


* Do obiektu zostanie doliczona opłata wynikającą z tzw. droit de suite.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

"Żona Horno była dla niego muzą, praktycznie wszystkie rzeźbione postacie kobiet posiadały element podobieństwa do niej, zaś Horno był dla żony autorytetem nie tylko artystycznym ale i pedagogicznym. (...) Przez lata stanowili nierozłączną parę zarówno jako małżeństwo, jak również jako partnerzy w rzeźbie. Inga pomagała mężowi wykuwać duże dzieła, takie jak pomnik Konopnickiej, Chopina czy przygotowywała indywidualne wystawy męża"
Roman Konik, Myślenie kamieniem. Stanisław Horno-Popławski, Wrocław 2016, s. 39