"Żona Horno była dla niego muzą, praktycznie wszystkie rzeźbione postacie kobiet posiadały element podobieństwa do niej, zaś Horno był dla żony autorytetem nie tylko artystycznym ale i pedagogicznym. (...) Przez lata stanowili nierozłączną parę zarówno jako małżeństwo, jak również jako partnerzy w rzeźbie. Inga pomagała mężowi wykuwać duże dzieła, takie jak pomnik Konopnickiej, Chopina czy przygotowywała indywidualne wystawy męża"
Roman Konik, Myślenie kamieniem. Stanisław Horno-Popławski, Wrocław 2016, s. 39
brąz patynowany, 60 x 42 x 31 cm
sygn. HOR-POP II odlew z brązu 2015 r.
wg. gipsu z lat 50-tych XX wieku
Por. il.: R. Konik, Myślenie kamieniem. Stanisław Horno-Popławski, Wrocław 2016, s. 8
* Do obiektu zostanie doliczona opłata wynikającą z tzw. droit de suite.
"Żona Horno była dla niego muzą, praktycznie wszystkie rzeźbione postacie kobiet posiadały element podobieństwa do niej, zaś Horno był dla żony autorytetem nie tylko artystycznym ale i pedagogicznym. (...) Przez lata stanowili nierozłączną parę zarówno jako małżeństwo, jak również jako partnerzy w rzeźbie. Inga pomagała mężowi wykuwać duże dzieła, takie jak pomnik Konopnickiej, Chopina czy przygotowywała indywidualne wystawy męża"
Roman Konik, Myślenie kamieniem. Stanisław Horno-Popławski, Wrocław 2016, s. 39