Lwowianin, studiował kilkoma nawrotami w Krakowie, także w Wiedniu i Monachium. Dłuższe pobyty we Włoszech i w Paryżu. "Od lat 1880. Żmurko zyskiwał coraz większą sławę europejską. W 1885 drezdeńska firma opublikowała luksusowy album jego dzieł... kolejne wydania w Londynie, Paryżu i N. Jorku".
Na krośnie pieczątka warszawskiego składu przyborów malarskich J. Buroffa sprzed I wojny.
Żmurko był malarzem kobiet, stanowiły one - w różnych kontekstach - stały i główny temat jego obrazów. Pannę z tego obrazu już znamy: to ta sama modelka, która występuje w jednym z głównych obrazów artysty: "Laudamus feminam" z około 1900. Natomiast bardzo rzadkie są inne, modernistyczne elementy obrazu: nastrój zadumy czy skupienia, pejzaż z zamkiem nad wodą, secesyjna giętkość linii.
olej, płótno 69,5 × 55
sygnowany u dołu po prawej: "F. Żmurko"
Lwowianin, studiował kilkoma nawrotami w Krakowie, także w Wiedniu i Monachium. Dłuższe pobyty we Włoszech i w Paryżu. "Od lat 1880. Żmurko zyskiwał coraz większą sławę europejską. W 1885 drezdeńska firma opublikowała luksusowy album jego dzieł... kolejne wydania w Londynie, Paryżu i N. Jorku".
Na krośnie pieczątka warszawskiego składu przyborów malarskich J. Buroffa sprzed I wojny.
Żmurko był malarzem kobiet, stanowiły one - w różnych kontekstach - stały i główny temat jego obrazów. Pannę z tego obrazu już znamy: to ta sama modelka, która występuje w jednym z głównych obrazów artysty: "Laudamus feminam" z około 1900. Natomiast bardzo rzadkie są inne, modernistyczne elementy obrazu: nastrój zadumy czy skupienia, pejzaż z zamkiem nad wodą, secesyjna giętkość linii.