Francuski rzeźbiarz i projektant. Jeden z najbardziej płodnych i wszechstronnych rzeźbiarzy XIX w. i wybitnych przedstawicieli sztuki francuskiej II Cesarstwa. Rzeźbił popiersia portretowe, pomniki, dekoracyjną rzeźbę małoformatową oraz inne rzeźbiarskie obiekty dekoracyjne. Do około roku 1868 sygnował swoje dzieła: A. Carrier. Początkowo uczył się w warsztacie złotniczym. W roku 1840 rozpoczął studia w paryskiej Ecole des Beaux-Arts, jednak kłopoty finansowe zmusiły go do przeniesienia się do Petite Ecole i studiowania sztuk dekoracyjnych. Tworzył wtedy nieduże modele dla producentów porcelany i brązu. W latach 50-tych XIX wieku pracował w Anglii jako projektant w manufakturze ceramiki w Minton. W latach 1864 - 1870 jego asystentem był August Rodin. W 1871 r. wykonał rzeźby do giełdy w Brukseli. Od 1876 r. został dyrektorem wytwórni w Sèvres. Tworzył w każdym materiale rzeźbiarskim od drobnych obiektów dekoracyjnych do pomników, stylistycznie bardzo różnorodnych: od realizmu przez barokową żywiołowość po elegancję rokoka.
Brąz srebrzony, czerwony marmur (podstawa),wys. 32 cm
Sygnowany: A.CARRIER
Francuski rzeźbiarz i projektant. Jeden z najbardziej płodnych i wszechstronnych rzeźbiarzy XIX w. i wybitnych przedstawicieli sztuki francuskiej II Cesarstwa. Rzeźbił popiersia portretowe, pomniki, dekoracyjną rzeźbę małoformatową oraz inne rzeźbiarskie obiekty dekoracyjne. Do około roku 1868 sygnował swoje dzieła: A. Carrier. Początkowo uczył się w warsztacie złotniczym. W roku 1840 rozpoczął studia w paryskiej Ecole des Beaux-Arts, jednak kłopoty finansowe zmusiły go do przeniesienia się do Petite Ecole i studiowania sztuk dekoracyjnych. Tworzył wtedy nieduże modele dla producentów porcelany i brązu. W latach 50-tych XIX wieku pracował w Anglii jako projektant w manufakturze ceramiki w Minton. W latach 1864 - 1870 jego asystentem był August Rodin. W 1871 r. wykonał rzeźby do giełdy w Brukseli. Od 1876 r. został dyrektorem wytwórni w Sèvres. Tworzył w każdym materiale rzeźbiarskim od drobnych obiektów dekoracyjnych do pomników, stylistycznie bardzo różnorodnych: od realizmu przez barokową żywiołowość po elegancję rokoka.