Włoski rzeźbiarz i malarz. Syn kamieniarza. Uczęszczał do Akademii Sztuk Pięknych we Florencji i został uczniem Giovanniego Fattoriego oraz rzeźbiarzy Augusto Rivalty i Antonio Bortone. Zadebiutował w 1899 roku na wystawie Sztuk Pięknych we Florencji, gdzie wystawiał też w latach 1901, 1903 i 1904. Projektował również ceramikę, wykonaną przez Manufakturę Cantagalli i wystawioną we Florencji w 1902 roku. Wystawiał naBiennale w Wenecji w latach 1901, 1903, 1912, 1914, 1922, 1936 i 1942. Pociągała go sztuka renesansu florenckiego, w szczególności dzieła Donatella i Verrocchio. Od 1906 zaczął podróżować do Holandii i Belgii. Następnie zatrzymał się w Niemczech, gdzie pozostał przez około dziesięć lat i pracował dla Rosenthala. Miał pracownię w Berlini. Po powrocie do Florencji w 1915 r. był uznanym artystą. Po wojnie wrócił do podróży i przebywał w Argentynie. W 1921 r. wrócił do Włoch.
Marmur, wys. całk. 25 cm
Sygnowany: Gemignani
Włoski rzeźbiarz i malarz. Syn kamieniarza. Uczęszczał do Akademii Sztuk Pięknych we Florencji i został uczniem Giovanniego Fattoriego oraz rzeźbiarzy Augusto Rivalty i Antonio Bortone. Zadebiutował w 1899 roku na wystawie Sztuk Pięknych we Florencji, gdzie wystawiał też w latach 1901, 1903 i 1904. Projektował również ceramikę, wykonaną przez Manufakturę Cantagalli i wystawioną we Florencji w 1902 roku. Wystawiał naBiennale w Wenecji w latach 1901, 1903, 1912, 1914, 1922, 1936 i 1942. Pociągała go sztuka renesansu florenckiego, w szczególności dzieła Donatella i Verrocchio. Od 1906 zaczął podróżować do Holandii i Belgii. Następnie zatrzymał się w Niemczech, gdzie pozostał przez około dziesięć lat i pracował dla Rosenthala. Miał pracownię w Berlini. Po powrocie do Florencji w 1915 r. był uznanym artystą. Po wojnie wrócił do podróży i przebywał w Argentynie. W 1921 r. wrócił do Włoch.