W 1977 r. Dali zinterpretował na swój indywidualny, surrealistyczny sposób słynny cykl Kaprysy Francisca Goi. Zafascynowany wielkim poprzednikiem zlecił wykonanie ich heliograficznych kopii, które za dociął ręcznie za pomocą rylca. Kolory nadano metodą szablonu. Dali dodał grafik Goi dziwne stwory, otwory, a także błyski, rozbryzgi, więzy etc. oraz własne tytuły, nadając im nowe sensy i znaczenia.

211
Salvador DALI (1904 - 1989)

PONTE RODILLAS (Paść na kolana), Kaprys 47 wg Goi, 1977

Heliograwiura, sucha igła, kolorowana szablonem, papier; 44,5 x 31 cm arkusz, 23 x 16,5 odcisk płyty
Sygnowany z płyty l.d.: Goya, p.d.: Dali, ołówkiem pod ryciną: E.A. Dali

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W 1977 r. Dali zinterpretował na swój indywidualny, surrealistyczny sposób słynny cykl Kaprysy Francisca Goi. Zafascynowany wielkim poprzednikiem zlecił wykonanie ich heliograficznych kopii, które za dociął ręcznie za pomocą rylca. Kolory nadano metodą szablonu. Dali dodał grafik Goi dziwne stwory, otwory, a także błyski, rozbryzgi, więzy etc. oraz własne tytuły, nadając im nowe sensy i znaczenia.