Pochodził z kresowej rodziny szlacheckiej. Malarstwem zajmował się początkowo amatorsko, później uczył się w kijowskiej Szkole Rysunkowej u Mikołaja Muraszki. W 1884 r. studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Petersburgu, później wyjechał do Paryża i Monachium. Letnie miesiące spędzał najczęściej we własnym majątku pod Kijowem, zimy w Kijowie. Należał do Kijowskiego Towarzystwa Malarzy oraz innych stowarzyszeń artystycznych, m.in. Towarzystwa Malarzy Południoworosyjskich, Kijowskiego Towarzystwa Wystaw Artystycznych, Kijowskiego Towarzystwa Zachęty. Często wyjeżdżał za granicę; w 1900 odbył dłuższą podróż do Włoch. Malował przede wszystkim pejzaże, przy czym najwyżej oceniano "wyczute i z uczuciem malowane" pejzaże ukraińskie. Wielokrotnie wystawiał w Kijowie, Petersburgu i Warszawie (TZSP od 1887, Salon Krywulta 1889-1903). W tym ostatnim miał w 1903 r. wystawę 80 obrazów, wśród których były widoki z Ukrainy, Tatr i Włoch oraz martwe natury. Według opinii recenzentów cała wystawa robiła "wrażenie szczerości i świeżości". Obrazy artysty były popularyzowane poprzez licznie wydawane karty pocztowe.

32
Eugeniusz WRZESZCZ (1851 - 1917)

POLNA DROGA

Pastel, papier; 15,5 x 23 cm
Sygnowany p.d.: E. Wrzeszcz
Na odwrocie dedykacja: Kochanemu Tatusiowi w dniu imienin od Krysiuni Lublin dn. 29/VI 1939 r.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Pochodził z kresowej rodziny szlacheckiej. Malarstwem zajmował się początkowo amatorsko, później uczył się w kijowskiej Szkole Rysunkowej u Mikołaja Muraszki. W 1884 r. studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Petersburgu, później wyjechał do Paryża i Monachium. Letnie miesiące spędzał najczęściej we własnym majątku pod Kijowem, zimy w Kijowie. Należał do Kijowskiego Towarzystwa Malarzy oraz innych stowarzyszeń artystycznych, m.in. Towarzystwa Malarzy Południoworosyjskich, Kijowskiego Towarzystwa Wystaw Artystycznych, Kijowskiego Towarzystwa Zachęty. Często wyjeżdżał za granicę; w 1900 odbył dłuższą podróż do Włoch. Malował przede wszystkim pejzaże, przy czym najwyżej oceniano "wyczute i z uczuciem malowane" pejzaże ukraińskie. Wielokrotnie wystawiał w Kijowie, Petersburgu i Warszawie (TZSP od 1887, Salon Krywulta 1889-1903). W tym ostatnim miał w 1903 r. wystawę 80 obrazów, wśród których były widoki z Ukrainy, Tatr i Włoch oraz martwe natury. Według opinii recenzentów cała wystawa robiła "wrażenie szczerości i świeżości". Obrazy artysty były popularyzowane poprzez licznie wydawane karty pocztowe.