Picasso, który interesował się i zajmował ceramiką od wczesnych lat (pierwsze prace w tej technice wykonywał już w latach 1901-1906 w Paryżu), powrócił do niej w latach 40., kiedy zamieszkał na Lazurowym Wybrzeżu. Zawarł wówczas znajomość z małżeństwem ceramików, Suzanne i Georgesem Ramié, właścicieli wytwórni Madoura w Vallauris – mieście, które od wieków było ośrodkiem garncarstwa i ceramiki artystycznej. Artysta współpracował z atelier Madoura stale, przebywając tam wielokrotnie i przez dłuższe okresy czasu w latach 1947-1953, potem kontynuował tę współprace już mniej intensywnie do roku 1971. Dorobek tych lat został skatalogowany przez Alaina Ramié w źródłowej publikacji, a w dawnej siedzibie wytwórni mieści się dziś muzeum ceramicznych prac Pabla Picassa i Marca Chagalla oraz innych związanych z nią artystów.
Ceramika częściowo szkliwiona, malatura z użyciem wosku parafinowego i oksydacji, 39 x 32 cm
Sygnowany ryciem: I - 120 / Edition / Picasso / 92/500 / Madoura; wyciskiem: Madoura Plen feu / Edition Picasso
A.R. 286
Picasso, który interesował się i zajmował ceramiką od wczesnych lat (pierwsze prace w tej technice wykonywał już w latach 1901-1906 w Paryżu), powrócił do niej w latach 40., kiedy zamieszkał na Lazurowym Wybrzeżu. Zawarł wówczas znajomość z małżeństwem ceramików, Suzanne i Georgesem Ramié, właścicieli wytwórni Madoura w Vallauris – mieście, które od wieków było ośrodkiem garncarstwa i ceramiki artystycznej. Artysta współpracował z atelier Madoura stale, przebywając tam wielokrotnie i przez dłuższe okresy czasu w latach 1947-1953, potem kontynuował tę współprace już mniej intensywnie do roku 1971. Dorobek tych lat został skatalogowany przez Alaina Ramié w źródłowej publikacji, a w dawnej siedzibie wytwórni mieści się dziś muzeum ceramicznych prac Pabla Picassa i Marca Chagalla oraz innych związanych z nią artystów.