WYSTAWIANY:
- Kajetan Sosnowski, Roman Opałka, Jerzy Rosołowicz, wystawa zbiorowa, Galleria "LP220", Turyn, 1971
Lata 60. XX wieku w twórczości Kajetana Sosnowskiego można by uznać za zaawansowane studia z zakresu chemii, fizyki czy optyki. Od 1965 roku malarz tworzy cykl „Obrazów pustych” – jednobarwnych na które farba nanoszona jest i rozcierana palcami. Od 1965 roku kreuje serię „Poliptyków”, gdzie zestawiania ze sobą płótna o różnym natężeniu dopełniających się barw wkraczając równocześnie w zagadnienie zjawisk świetlnych. Stąd już tylko krok do obrazów chemicznych „Metalepseis” – dzieł tworzonych od 1972 roku, które zostały pokryte tlenkiem kobaltu. Płótna te reagują na warunki atmosferyczne na przykład wilgotność zmieniając swoje właściwości barwne.
akryl, płótno; 65 x 65 cm;
sygn., dat. i opisany na odwrocie: PS-34 [? lub 31 w prostokącie] / 65 x 65 / KAJETAN SOSNOWSKI / polimery /1971 / WARSZAWA ŚWIERCZEWSKIEGO 95 m 7A / [podpis artysty] oraz papierowa, drukowana nalepka: GALLERIA LP 220 […] / 10121 TORINO [...] z autorem, datą powstania, techniką wykonania, wymiarami i numerami wewnętrznymi.
WYSTAWIANY:
- Kajetan Sosnowski, Roman Opałka, Jerzy Rosołowicz, wystawa zbiorowa, Galleria "LP220", Turyn, 1971
Lata 60. XX wieku w twórczości Kajetana Sosnowskiego można by uznać za zaawansowane studia z zakresu chemii, fizyki czy optyki. Od 1965 roku malarz tworzy cykl „Obrazów pustych” – jednobarwnych na które farba nanoszona jest i rozcierana palcami. Od 1965 roku kreuje serię „Poliptyków”, gdzie zestawiania ze sobą płótna o różnym natężeniu dopełniających się barw wkraczając równocześnie w zagadnienie zjawisk świetlnych. Stąd już tylko krok do obrazów chemicznych „Metalepseis” – dzieł tworzonych od 1972 roku, które zostały pokryte tlenkiem kobaltu. Płótna te reagują na warunki atmosferyczne na przykład wilgotność zmieniając swoje właściwości barwne.