Obraz należy do cyklu malarskiego Poliformy, nad którym artystka pracowała od 1970 roku.

Poszukiwania Artymowskiej dotyczyły budowy obrazu przy pomocy jednej powielanej formy.
Jak sama wspominała: do tych eksperymentów użyłam formy walca (cylindra) jako modułu. Cykl nazwałam Poliformami. Fundamentalne założenie moich poszukiwań wywodzi się z przekonania, że podstawowym elementem wszystkiego, co nas otacza, co istnieje dokoła nas, jest jednostka, ułożona, powielona lub zakomponowana w różny sposób.
Ważnym elementem budowy obrazów Artymowskiej jest światło. W tym celu, chętnie posługiwała się odcieniami złota i srebra, które wzmacniały efekt świetlistości.

124
Zofia ARTYMOWSKA (1923 Kraków - 2000 Warszawa)

POLIFORMY LXXXXIX – B, 1985

akryl, płótno, 54,5 x 81 cm
sygn. na odwr. na płótnie: Zofia Artymowska | „Poliformy LXXXXIX“ – B, (replika) | akryl, 1985 (Kompozycja wielokierunkowa) | pani Aleksandrze Kąkolewskiej | z wdzięcznością | artystka

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obraz należy do cyklu malarskiego Poliformy, nad którym artystka pracowała od 1970 roku.

Poszukiwania Artymowskiej dotyczyły budowy obrazu przy pomocy jednej powielanej formy.
Jak sama wspominała: do tych eksperymentów użyłam formy walca (cylindra) jako modułu. Cykl nazwałam Poliformami. Fundamentalne założenie moich poszukiwań wywodzi się z przekonania, że podstawowym elementem wszystkiego, co nas otacza, co istnieje dokoła nas, jest jednostka, ułożona, powielona lub zakomponowana w różny sposób.
Ważnym elementem budowy obrazów Artymowskiej jest światło. W tym celu, chętnie posługiwała się odcieniami złota i srebra, które wzmacniały efekt świetlistości.