WYSTAWIANY:
- Zofia Artymowska. Przestrzeń i konstrukcja. Muzeum Narodowe w Gdańsku. Oddział Zielona Brama, 14.07-10.09.2017
- Zofia Artymowska. Nieskończona geometria. ASP Wrocław.10.11.2017-15.03.2018
Na początku lat 80., podsumowując dekadę pracy nad "Poliformami", Artymowska wyróżniła dwa kierunki poszukiwań: pierwszy - "mechaniczny", odwołujący się do "przestrzeni zmechanizowanej, »industrialnej«", drugi, odnoszący się do "przestrzeni tworzącej rodzaj czytelnego wnętrza". Prezentowana kompozycja należy do wyobrażeń "mechanicznych", wprowadza widza w "pejzaż" maszyny, w logikę pracy jej elementów, ich metaliczne lśnienie w ruchu. Obrazy Artymowskiej wydają się wywoływać wrażenia synestetyczne, zapraszając do "barwnego słyszenia".
Karolina Prymlewicz
akryl/płótno, 105 x 105 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrocie: Zofia Artymowska | akryl | 1983 |Poliformy CV | "Przybycie" pejzaż |
kompoz. wielokierunkowa oraz zatarta nalepka International Biennale i napis arabski
WYSTAWIANY:
- Zofia Artymowska. Przestrzeń i konstrukcja. Muzeum Narodowe w Gdańsku. Oddział Zielona Brama, 14.07-10.09.2017
- Zofia Artymowska. Nieskończona geometria. ASP Wrocław.10.11.2017-15.03.2018
Na początku lat 80., podsumowując dekadę pracy nad "Poliformami", Artymowska wyróżniła dwa kierunki poszukiwań: pierwszy - "mechaniczny", odwołujący się do "przestrzeni zmechanizowanej, »industrialnej«", drugi, odnoszący się do "przestrzeni tworzącej rodzaj czytelnego wnętrza". Prezentowana kompozycja należy do wyobrażeń "mechanicznych", wprowadza widza w "pejzaż" maszyny, w logikę pracy jej elementów, ich metaliczne lśnienie w ruchu. Obrazy Artymowskiej wydają się wywoływać wrażenia synestetyczne, zapraszając do "barwnego słyszenia".
Karolina Prymlewicz