Absolwentka Wydziału Malarstwa (dyplom w pracowni Stanisława Borysowskiego). Członkini "Grupy Toruńskiej", reprezentantka Szkoły Sopockiej. Uczestniczyła w licznych wystawach indywidualnych i zbiorowych w kraju i za granicą od 1961 roku.
Obrazy olejne Krystyny Dąbrowieckiej-Borysowskiej określić można mianem abstrakcji lirycznej. Ich nastrój, ekspresja, wewnętrzne napięcia i dynamizm zagęszczonej kompozycji, świadczą o dużej wrażliwości estetycznej. Malarstwo artystki otwiera przed odbiorcą bogactwo walorów fakturalnych, wyrafinowanych tonacji, nasyconych barw, a odważne nieraz zestawienia kolorystyczne nie pozbawione są subtelnych niuansów. Twórczość Dąbrowieckiej-Borysowskiej, zakorzeniona pierwotnie w konwencji informelu, okazuje się być nacechowana uniwersalną symboliką, jest także translacją osobistych przeżyć.
olej, płyta pilśniowa, papier-maché, 120 x 150 cm; sygn.,
sygn. dat. i opisany na blejtramie (flamastrem): "POLE GRAWITACJI" K. DźBROWIECKA 1965 PAPIER MACHÉ
Absolwentka Wydziału Malarstwa (dyplom w pracowni Stanisława Borysowskiego). Członkini "Grupy Toruńskiej", reprezentantka Szkoły Sopockiej. Uczestniczyła w licznych wystawach indywidualnych i zbiorowych w kraju i za granicą od 1961 roku.
Obrazy olejne Krystyny Dąbrowieckiej-Borysowskiej określić można mianem abstrakcji lirycznej. Ich nastrój, ekspresja, wewnętrzne napięcia i dynamizm zagęszczonej kompozycji, świadczą o dużej wrażliwości estetycznej. Malarstwo artystki otwiera przed odbiorcą bogactwo walorów fakturalnych, wyrafinowanych tonacji, nasyconych barw, a odważne nieraz zestawienia kolorystyczne nie pozbawione są subtelnych niuansów. Twórczość Dąbrowieckiej-Borysowskiej, zakorzeniona pierwotnie w konwencji informelu, okazuje się być nacechowana uniwersalną symboliką, jest także translacją osobistych przeżyć.