Do pracy dołączony jest certyfikat zawierający hologram drugi taki sam znajduje się na odwrocie obrazu.
W założeniu artysty każda edycja nie przekroczy 20 egzemplarzy jednak na pracy nie jest zaznaczona edycja a jedynie numer wydruku z cyklu gdyż artysta zastrzega sobie prawo zmniejszenia edycji czy pozostawienia jedynie jednego egzemplarza.
Praca wystawiana na wystawie w Pałacu Sztuki w Krakowie.
Grafik, malarz, profesor i rektor Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie. Studiował malarstwo i grafikę w krakowskiej ASP oraz w Ecole Nationale Superieure des Beaux Arts w Paryżu. W 1980r. był stypendystą Rządu Francuskiego a w 1982 roku Fundacji Kościuszkowskiej w Nowym Jorku. Prowadził zajęcia na Wydziale Sztuki w New York Institute of Technology w Nowym Jorku jak również w Uniwersytecie Stanu Connecticut w Storrs. Członek Związku Polskich Artystów Plastyków i Grupy Krakowskiej oraz Polskiej Akademii Umiejętności. Autor ponad 100 wystaw indywidualnych w kraju i za granicą, wziął udział w licznych wystawach zbiorowych. Kurator wystaw grafiki i promotor sztuki w Polsce, Chinach, Korei, Japonii, Rosji… Jego prace znajdują się między innymi w kolekcjach Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego w Krakowie, Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK w Krakowie, Muzeum ASP w Krakowie, Muzeum Albertina w Wiedniu, Muzeum Wiktorii i Alberta w Londynie, Portland Art Muzeum w Oregonie, Muzeum w Bochum, Mondrian Muzeum w Amersfoort, Cińskim Muzeum Grafiki w Shenzhen, The William Benton Museum of Art. w Storrs. Otrzymał wiele nagród i odznaczeń między innymi: Odznaczony i złotym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis, Grand Prix d’Honneur Międzynarodowego Triennale Grafiki w edycji 2021 roku.
Uważam, że to szlachetne i wspaniałe, gdy ktoś w tradycyjny sposób tworzy grafiki i doskonali tę formę obrazu, choć ja sam korzystam z aktualnych możliwości technicznych, żeby nie zatrzymywać się w jednym miejscu. Z grafiką zresztą zawsze tak było, że artyści korzystali z najprzeróżniejszych form druku w miarę jego rozwoju, bazując na odkryciach, używali ich do działalności czysto artystycznej. Tak się dzieje od czasów Gutenberga. Na przykład litografia służyła do druku ilustracji, podobnie było z resztą wcześniej z drzeworytem i innymi technikami, które z czasem, w rękach twórców stawały się formą druku artystycznego. Na tej wystawie znalazły się także obrazy drukowane - to coś pośredniego między obrazem a grafiką, czyli drukiem.
(…)Sama technika wykonania obrazu graficznego może być czasem wtórna, ale może zawierać ważną myśl – ta zawsze jest najważniejsza.
(fragmenty wypowiedzi Jana Pamuły dotyczące wystawy „Coninuum” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie w 2021 roku gdzie po raz pierwszy pojawiły się „obrazy drukowane”)
Druk pigmentowy Epson Sure Color P20000 na płótnie Hahnemühle Cèzanne Canvas 430gsm 100% bawełana z normami ISO 9706; 2020; 120 x 120 cm
Sygn., dat., opisany na odwrocie: JAN PAMUŁA / „POLE DYSKRETNYCH ZMIAN BARWNYCH”/ 2018/2h/ WYK. 2021/ NR. 1
Do pracy dołączony jest certyfikat zawierający hologram drugi taki sam znajduje się na odwrocie obrazu.
W założeniu artysty każda edycja nie przekroczy 20 egzemplarzy jednak na pracy nie jest zaznaczona edycja a jedynie numer wydruku z cyklu gdyż artysta zastrzega sobie prawo zmniejszenia edycji czy pozostawienia jedynie jednego egzemplarza.
Praca wystawiana na wystawie w Pałacu Sztuki w Krakowie.
Grafik, malarz, profesor i rektor Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie. Studiował malarstwo i grafikę w krakowskiej ASP oraz w Ecole Nationale Superieure des Beaux Arts w Paryżu. W 1980r. był stypendystą Rządu Francuskiego a w 1982 roku Fundacji Kościuszkowskiej w Nowym Jorku. Prowadził zajęcia na Wydziale Sztuki w New York Institute of Technology w Nowym Jorku jak również w Uniwersytecie Stanu Connecticut w Storrs. Członek Związku Polskich Artystów Plastyków i Grupy Krakowskiej oraz Polskiej Akademii Umiejętności. Autor ponad 100 wystaw indywidualnych w kraju i za granicą, wziął udział w licznych wystawach zbiorowych. Kurator wystaw grafiki i promotor sztuki w Polsce, Chinach, Korei, Japonii, Rosji… Jego prace znajdują się między innymi w kolekcjach Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego w Krakowie, Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK w Krakowie, Muzeum ASP w Krakowie, Muzeum Albertina w Wiedniu, Muzeum Wiktorii i Alberta w Londynie, Portland Art Muzeum w Oregonie, Muzeum w Bochum, Mondrian Muzeum w Amersfoort, Cińskim Muzeum Grafiki w Shenzhen, The William Benton Museum of Art. w Storrs. Otrzymał wiele nagród i odznaczeń między innymi: Odznaczony i złotym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis, Grand Prix d’Honneur Międzynarodowego Triennale Grafiki w edycji 2021 roku.
Uważam, że to szlachetne i wspaniałe, gdy ktoś w tradycyjny sposób tworzy grafiki i doskonali tę formę obrazu, choć ja sam korzystam z aktualnych możliwości technicznych, żeby nie zatrzymywać się w jednym miejscu. Z grafiką zresztą zawsze tak było, że artyści korzystali z najprzeróżniejszych form druku w miarę jego rozwoju, bazując na odkryciach, używali ich do działalności czysto artystycznej. Tak się dzieje od czasów Gutenberga. Na przykład litografia służyła do druku ilustracji, podobnie było z resztą wcześniej z drzeworytem i innymi technikami, które z czasem, w rękach twórców stawały się formą druku artystycznego. Na tej wystawie znalazły się także obrazy drukowane - to coś pośredniego między obrazem a grafiką, czyli drukiem.
(…)Sama technika wykonania obrazu graficznego może być czasem wtórna, ale może zawierać ważną myśl – ta zawsze jest najważniejsza.
(fragmenty wypowiedzi Jana Pamuły dotyczące wystawy „Coninuum” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie w 2021 roku gdzie po raz pierwszy pojawiły się „obrazy drukowane”)