Absolwentka gdańskiej ASP z pracowni prof. M. Świeszewskiego. Definicja abstrakcji, jaką prezentuje, zbliżona jest do zagadnień orfizmu, którego zadaniem jest wyprowadzenie malarstwa z otchłani bezbarwności. Magicznymi związkami sztuki, w celu odróżnienia specyficznej formy zajmującej się głównie kolorem, jego dynamiką, a metafizycznymi powiązaniami zdolności do "barwnego słyszenia", czyli tzw. synestezji. Wykorzystuje techniki 3D w zapisie elektronicznym na manierę popartu jak i głównie techniki algrafii. Dzięki temu w jej obrazach dominuje geometryczny rytm, jaki wyznacza symetria będąca dla artystki wyznacznikiem harmonii, jako stałości, przenikaniem w inne światy takie jak świat idei czy marzeń sennych, podobnie jak w kalejdoskopie czy stereogramach.

33
Aneta POLEWCZAK

Pokój 102, dyptyk

akryl, płótno, 91 x 211 cm,
sygn. na odwrocie

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Absolwentka gdańskiej ASP z pracowni prof. M. Świeszewskiego. Definicja abstrakcji, jaką prezentuje, zbliżona jest do zagadnień orfizmu, którego zadaniem jest wyprowadzenie malarstwa z otchłani bezbarwności. Magicznymi związkami sztuki, w celu odróżnienia specyficznej formy zajmującej się głównie kolorem, jego dynamiką, a metafizycznymi powiązaniami zdolności do "barwnego słyszenia", czyli tzw. synestezji. Wykorzystuje techniki 3D w zapisie elektronicznym na manierę popartu jak i głównie techniki algrafii. Dzięki temu w jej obrazach dominuje geometryczny rytm, jaki wyznacza symetria będąca dla artystki wyznacznikiem harmonii, jako stałości, przenikaniem w inne światy takie jak świat idei czy marzeń sennych, podobnie jak w kalejdoskopie czy stereogramach.