Stanisław Kaczor Batowski kształcił się w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych u W. Łuszczkiewicza i F. Cynka (1883 - 85). Kolejnym etapem jego artystycznej edukacji była Akademia Wiedeńska, gdzie studiował w latach 1885 - 1887 oraz Akademia w Monachium. W latach 90. wiele podróżował, zwiedził wówczas Paryż, Włochy, Hiszpanię, Maroko i Krym. Artysta malował pejzaże, portrety, jednak specjalizował się w batalistyce zarówno historycznej, jak i nawiązującej do współczesnych mu wydarzeń. Wiódł ożywioną działalność artystyczną; prowadził własną szkołę malarstwa we Lwowie, był współzałożycielem lwowskiego Stowarzyszenia Artystów Młoda Sztuka oraz członkiem Zarządu Związku Artystów Polskich we Lwowie. Wystawiał w głównych galeriach Warszawy, Krakowa, Lwowa i w innych miastach. W 1933 r. wziął udział we Wszechświatowej Wystawie w Chicago. Obraz przedstawia grupę żołnierzy polskich z lat 1918 - 1921, pojących konie przy studni i przekomarzających się z wiejskimi dziewczętami. Z mundurów w które są ubrani można wnioskować, iż mamy do czynienia z ułanami z 1 pułku Ułanów Krechowieckich. Świadczą o tym jasno zielone kurtki z amarantowo białymi proporczykami na kołnierzach, amarantowe otoki na czapkach, a także granatowe spodnie noszone w pierwszych latach po odzyskaniu niepodległości.
Olej, płótno, 69,7 x 90,2 cm
Sygnowany czarnym olejem l.d.: S. Batowski | 1928
Na krosnach pieczęcie: "ISKRA & KARMAŃSKI | KRAKÓW"
Stanisław Kaczor Batowski kształcił się w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych u W. Łuszczkiewicza i F. Cynka (1883 - 85). Kolejnym etapem jego artystycznej edukacji była Akademia Wiedeńska, gdzie studiował w latach 1885 - 1887 oraz Akademia w Monachium. W latach 90. wiele podróżował, zwiedził wówczas Paryż, Włochy, Hiszpanię, Maroko i Krym. Artysta malował pejzaże, portrety, jednak specjalizował się w batalistyce zarówno historycznej, jak i nawiązującej do współczesnych mu wydarzeń. Wiódł ożywioną działalność artystyczną; prowadził własną szkołę malarstwa we Lwowie, był współzałożycielem lwowskiego Stowarzyszenia Artystów Młoda Sztuka oraz członkiem Zarządu Związku Artystów Polskich we Lwowie. Wystawiał w głównych galeriach Warszawy, Krakowa, Lwowa i w innych miastach. W 1933 r. wziął udział we Wszechświatowej Wystawie w Chicago. Obraz przedstawia grupę żołnierzy polskich z lat 1918 - 1921, pojących konie przy studni i przekomarzających się z wiejskimi dziewczętami. Z mundurów w które są ubrani można wnioskować, iż mamy do czynienia z ułanami z 1 pułku Ułanów Krechowieckich. Świadczą o tym jasno zielone kurtki z amarantowo białymi proporczykami na kołnierzach, amarantowe otoki na czapkach, a także granatowe spodnie noszone w pierwszych latach po odzyskaniu niepodległości.