Kompozycja o wdzięku i świeżości dziecięcego rysunku, przywodzi motyw znany też z obrazów olejnych, np. Podwórka z 1928 roku. "Ileż tu obserwacji natury w symplicyzujących konturach i świetnie oddanym ruchu stworzeń grasujących na wiejskim podwórku."
(S. Sawicka, Tadeusz Makowski, patrz niżej)
sucha igła, papier czerpany
odcisk płyty: 11,7 x 15 cm; cała karta: 24,8 x 32,1 cm
sygn. na rycinie: T M
napis ołówkiem l.d. pod ryciną: Ep. D’artiste
sygn. ołówkiem p.d.: Tadé Makowski
stylizowana sygnatura artysty (ołówek) także na odwrocie karty - p.d. w obrębie kompozycji: Tadé | Mak | ow | sk | i
na odwrocie w lewym dolnym rogu - nieczytelna, mała okrągła czerwona pieczątka.
Jedna z pierwszych odbitek ryciny, oznaczona przez artystę skrótem Ep. D’artiste, gdzie Ep. = Épreuve [próbna odbitka]
Rycina opisana i reprodukowana, m.in. w:
- S. Sawicka, Tadeusz Makowski, "Grafika" 1932/33, nr 6, s. 42, il. na s. 43);
- Contemporary Polish Graphic Art, The Art Council [London], 1960, nr kat. 31;
- Tadeusz Makowski (1882-1932) malarstwo, rysunki, grafika [malarstwo: W. Jaworska; rysunki, grafika: I. Jakimowicz, M. Kaczanowska. H. Wernik], Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1960, s. 230-231, nr kat. 78.
Kompozycja o wdzięku i świeżości dziecięcego rysunku, przywodzi motyw znany też z obrazów olejnych, np. Podwórka z 1928 roku. "Ileż tu obserwacji natury w symplicyzujących konturach i świetnie oddanym ruchu stworzeń grasujących na wiejskim podwórku."
(S. Sawicka, Tadeusz Makowski, patrz niżej)