Studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Warszawie oraz w paryskiej Académie "La Palette". Od 1909 często wyjeżdżał do Bretanii: do Pont-Aven i Le Pouldu, gdzie spotkał Władysława Ślewińskiego. Regularnie uczestniczył w paryskich Salonach: Niezależnych, Tuileryjskiem i Majowym. Utrzymywał kontakty z Picassem, Mattisem, Grisem i Severinim. Indywidualnie wystawy Haydena odbyły się w znanych galeriach Paryża: Druet (1911), Zborowski (1923) i Zak (1928, 1933) oraz w Waddington Gallery w Londynie (1959, 1964, 1967, 1961). Retrospektywne pokazy malarstwa artysty miały miejsce m.in. w Musée National d`Art Moderne w Paryżu (1968) i Musée des Beaux-Arts w Rennes (1979). Na wczesną twórczość Haydena oddziałał syntetyzm Szkoły Pont-Aven i malarstwo Ślewińskiego. W prezentowanym pejzażu widoczny jest też wpływ malarstwa Cezanne`a - piętrzące się plany i kolorystyczne nasycenie.

3
Henryk HAYDEN (1883 Warszawa - 1970 Paryż)

Podmiejski pejzaż francuski, 1930

Olej, płótno; 69,3 x 60,5 cm
Sygn. l.d. Haydens

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Warszawie oraz w paryskiej Académie "La Palette". Od 1909 często wyjeżdżał do Bretanii: do Pont-Aven i Le Pouldu, gdzie spotkał Władysława Ślewińskiego. Regularnie uczestniczył w paryskich Salonach: Niezależnych, Tuileryjskiem i Majowym. Utrzymywał kontakty z Picassem, Mattisem, Grisem i Severinim. Indywidualnie wystawy Haydena odbyły się w znanych galeriach Paryża: Druet (1911), Zborowski (1923) i Zak (1928, 1933) oraz w Waddington Gallery w Londynie (1959, 1964, 1967, 1961). Retrospektywne pokazy malarstwa artysty miały miejsce m.in. w Musée National d`Art Moderne w Paryżu (1968) i Musée des Beaux-Arts w Rennes (1979). Na wczesną twórczość Haydena oddziałał syntetyzm Szkoły Pont-Aven i malarstwo Ślewińskiego. W prezentowanym pejzażu widoczny jest też wpływ malarstwa Cezanne`a - piętrzące się plany i kolorystyczne nasycenie.