Obecnośc pisma w obrazach Zbigniewa Makowskiego stanowi o ich oryginalnym charakterze. Artysta często włącza zdania w różnych językach, własne notatki jak również cytaty z klasyki literatury i poezji. W dolnej partii prezentowanego obrazu umieścił fragment Beneath the lamp... pochodzący z nigdy nieukończonego poematu Christabel autorstwa Samuela Taylor’a Coleridge'a (1772-1834) – jednego z głównych przedstawicieli romantyzmu w literaturze angielskiej.
Makowski często wykorzystuje również portret kobiecy (współczesnej kobiety, bogini, damy renesansowej lub średniowiecznej Madonny), pojawiający się tam, gdzie byśmy tego nie oczekiwali. Są to więc obrazy, które można nie tylko oglądać, ale czytać i rozwiązywać jak zagadkowe rebusy, uczestnicząc w grze, którą artysta prowadzi z odbiorcą.
gwasz, tusz pióro, papier czerpany
(pięć części zszytych sznurkiem), 63,5 x 79 cm
sygn. oł. p.d.: Zbigniew Makowski | . X . 1988 .
Obecnośc pisma w obrazach Zbigniewa Makowskiego stanowi o ich oryginalnym charakterze. Artysta często włącza zdania w różnych językach, własne notatki jak również cytaty z klasyki literatury i poezji. W dolnej partii prezentowanego obrazu umieścił fragment Beneath the lamp... pochodzący z nigdy nieukończonego poematu Christabel autorstwa Samuela Taylor’a Coleridge'a (1772-1834) – jednego z głównych przedstawicieli romantyzmu w literaturze angielskiej.
Makowski często wykorzystuje również portret kobiecy (współczesnej kobiety, bogini, damy renesansowej lub średniowiecznej Madonny), pojawiający się tam, gdzie byśmy tego nie oczekiwali. Są to więc obrazy, które można nie tylko oglądać, ale czytać i rozwiązywać jak zagadkowe rebusy, uczestnicząc w grze, którą artysta prowadzi z odbiorcą.