Fotografia przedstawia autora w pochodzie pierwszomajowym niosącego wielki transparent z własnym nazwiskiem. Związany z nurtem sztuki konceptualnej, twórca Autotautologii (1972 – 1977) umieszczał własne nazwisko jako znak graficzny często zwielokrotniany, na różnych przedmiotach (książkach, pocztówkach, znaczkach, ubraniach), w przestrzeni publicznej (na szynach kolejowych, flagach, plakatach) podczas różnych akcji w formie napisu powielanego z szablonu. Pochód pierwszomajowy był jednym z najbardziej radykalnych i rozpoznawalnych wystąpień artystycznej alternatywy w czasach PRL-u. Za prowokacyjną akcję włączenia się w propagandowy spektakl władz komunistycznych jej autora zamierzano usunąć z łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych.
Praca reprodukowana m.in. w: Awangarda i państwo, red. D. Monkiewicz, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2018; Jerzy Treliński. Art.-synergia, Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, Łódź 2011; Autotautologie. O sobie samym-nic, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Orońsko 2018; Jerzy Treliński. Ślady obecności, red. Lucja Jaranowska, Miejska Galeria Sztuki w Łodzi, Łódź 2002.
1974
odbitka żelatynowo– srebrowa, papier
14 x 21 cm,
sygn., dat., tyt., na odwrociu: „POCHÓD” - ŁÓDŹ - 1974 R. | Jerzy Treliński
vintage print
oprawa: passe-partout, drewniana rama, szkło
Fotografia przedstawia autora w pochodzie pierwszomajowym niosącego wielki transparent z własnym nazwiskiem. Związany z nurtem sztuki konceptualnej, twórca Autotautologii (1972 – 1977) umieszczał własne nazwisko jako znak graficzny często zwielokrotniany, na różnych przedmiotach (książkach, pocztówkach, znaczkach, ubraniach), w przestrzeni publicznej (na szynach kolejowych, flagach, plakatach) podczas różnych akcji w formie napisu powielanego z szablonu. Pochód pierwszomajowy był jednym z najbardziej radykalnych i rozpoznawalnych wystąpień artystycznej alternatywy w czasach PRL-u. Za prowokacyjną akcję włączenia się w propagandowy spektakl władz komunistycznych jej autora zamierzano usunąć z łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych.
Praca reprodukowana m.in. w: Awangarda i państwo, red. D. Monkiewicz, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2018; Jerzy Treliński. Art.-synergia, Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, Łódź 2011; Autotautologie. O sobie samym-nic, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Orońsko 2018; Jerzy Treliński. Ślady obecności, red. Lucja Jaranowska, Miejska Galeria Sztuki w Łodzi, Łódź 2002.