Natalia BAŻOWSKA (1980)
Artystka dla której sztuka nie jest oderwana od życia. Jej ściśle zdefiniowana postawa artystyczna wynika z obserwacji otoczenia i wiedzy z zakresu psychiatrii (2010, doktorat ŚUM). W 2012 r. uzyskała Stypendium Ministra Kultury dyplomem (ASP Katowice) poruszającym zagadnienie życia jako ciągłej wędrówki (wyróżnienie, obrona w formie wystawy, CSW Kronika, Bytom). W ramach dyplomu powstała instalacja "Rodzisko" (Stypendium Marszałka Województwa Śląskiego, poparcie fundacji "Rodzić po Ludzku"). Fascynuje ją egzystencja praktycznie w każdej płaszczyźnie, podłoże psychiczne jak i fizjologia ciała. Odzwierciedleniem tych zainteresowań był m.in. udział w projekcie "Replikantki" (2010, BWA, Katowice) "Grenzgänger" (2011, Marke.6, Neuen Museum, Weimar), "Id" (2014, Galeria M2 Warszawa). Obserwacje zachowań zwierząt w ich naturalnym środowisku w połączeniu ze zdobytą wiedzą medyczną umożliwiają Bażowskiej odnajdywanie podobieństw pomiędzy światem ludzi i zwierząt ("Pokój do rozmawiania ze zwierzętami", Rondo Sztuki, Katowice, "Ktokolwiek widział? Ktokolwiek wie? " CSW Kronika, Bytom; "Mleczne zęby", BWA Katowice, Baszta Czarownic Słupsk; "Przestrzeń otwarta" CK Katowice). Prace Bażowskiej można odczytywać w sposób intelektualny, jak i intuicyjny. Sama o swojej twórczości mówi: "Ponieważ tworzenie jest dla mnie najswobodniejszą formą wypowiedzi, staram się wybierać tematy dla mnie ważne, spostrzeżenia, którymi bardzo chcę się podzielić".
akryl, olej, płótno, 50 x 70 cm,
sygn. na odwrocie N. Bażowska 2013 Po południu
Natalia BAŻOWSKA (1980)
Artystka dla której sztuka nie jest oderwana od życia. Jej ściśle zdefiniowana postawa artystyczna wynika z obserwacji otoczenia i wiedzy z zakresu psychiatrii (2010, doktorat ŚUM). W 2012 r. uzyskała Stypendium Ministra Kultury dyplomem (ASP Katowice) poruszającym zagadnienie życia jako ciągłej wędrówki (wyróżnienie, obrona w formie wystawy, CSW Kronika, Bytom). W ramach dyplomu powstała instalacja "Rodzisko" (Stypendium Marszałka Województwa Śląskiego, poparcie fundacji "Rodzić po Ludzku"). Fascynuje ją egzystencja praktycznie w każdej płaszczyźnie, podłoże psychiczne jak i fizjologia ciała. Odzwierciedleniem tych zainteresowań był m.in. udział w projekcie "Replikantki" (2010, BWA, Katowice) "Grenzgänger" (2011, Marke.6, Neuen Museum, Weimar), "Id" (2014, Galeria M2 Warszawa). Obserwacje zachowań zwierząt w ich naturalnym środowisku w połączeniu ze zdobytą wiedzą medyczną umożliwiają Bażowskiej odnajdywanie podobieństw pomiędzy światem ludzi i zwierząt ("Pokój do rozmawiania ze zwierzętami", Rondo Sztuki, Katowice, "Ktokolwiek widział? Ktokolwiek wie? " CSW Kronika, Bytom; "Mleczne zęby", BWA Katowice, Baszta Czarownic Słupsk; "Przestrzeń otwarta" CK Katowice). Prace Bażowskiej można odczytywać w sposób intelektualny, jak i intuicyjny. Sama o swojej twórczości mówi: "Ponieważ tworzenie jest dla mnie najswobodniejszą formą wypowiedzi, staram się wybierać tematy dla mnie ważne, spostrzeżenia, którymi bardzo chcę się podzielić".