Walery Brochocki rozpoczął edukację artystyczną w 1866 r. w warszawskiej Szkole Rysunkowej. Po kilku latach wyjechał na studia do Monachium. W 1873 r. na Powszechnej Wystawie w Wiedniu otrzymał medal za obraz "Obozowisko cyganów", co ugruntowało jego pozycję i wzbudziło większe zainteresowanie jego malarstwem. Pod koniec lat 70. artysta przybył do Paryża, gdzie brał udział w licznych wystawach. Przed ostatecznym osiedleniem się w Polsce, co nastąpiło w 1888 r., odbył podróż do Algieru. W kraju Brochocki prowadził ożywioną działalność artystyczną, jego prace regularnie prezentowano w Zachęcie oraz w krakowskim TPSP, współpracował z pismami: "Tygodnik Ilustrowany", "Kłosy", "Biesiada Literacka", "Wędrowiec".
Malarstwo Brochockiego zdominowała tematyka pejzażowa. Realistyczne krajobrazy z Podola, Litwy oraz Lubelszczyzny artysta uzupełniał kameralnym sztafażem.

5
Walery BROCHOCKI (1847-1923)

PO KWIATY, 1919 r.

Olej, tektura; 22 x 31,6 cm
Sygnowany brunatnym olejem p.d.: W. Brochocki
Na odwrocie dwie nalepki:
1. "39617 Autor Brochocki Walery
| tytuł Po kwiaty Rodzaj dzieła olejny | Cena Mk 130 Własność
Data nadesłania 10/IV 1919"
2. "TOWARZYSTWO ZACHĘTY SZTUK PIĘKNYCH W KRóLESTWIE POLSKIM | SALON WIOSENNY 1919 R |
Autor Walery Brochocki | Tytuł dzieła po Kwiaty |
Rodzaj dzieła | Cena marek 130 Marek |
(podpis) W. Brochocki"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Walery Brochocki rozpoczął edukację artystyczną w 1866 r. w warszawskiej Szkole Rysunkowej. Po kilku latach wyjechał na studia do Monachium. W 1873 r. na Powszechnej Wystawie w Wiedniu otrzymał medal za obraz "Obozowisko cyganów", co ugruntowało jego pozycję i wzbudziło większe zainteresowanie jego malarstwem. Pod koniec lat 70. artysta przybył do Paryża, gdzie brał udział w licznych wystawach. Przed ostatecznym osiedleniem się w Polsce, co nastąpiło w 1888 r., odbył podróż do Algieru. W kraju Brochocki prowadził ożywioną działalność artystyczną, jego prace regularnie prezentowano w Zachęcie oraz w krakowskim TPSP, współpracował z pismami: "Tygodnik Ilustrowany", "Kłosy", "Biesiada Literacka", "Wędrowiec".
Malarstwo Brochockiego zdominowała tematyka pejzażowa. Realistyczne krajobrazy z Podola, Litwy oraz Lubelszczyzny artysta uzupełniał kameralnym sztafażem.