Ubrany w strój z XVI w. w ciżmach na nogach, w fartuchu, płatnerz z wyraźnym zadowoleniem wpatruje się w wykonane przed chwilą swoje dzieło - trzymaną w wyciągniętej lewej ręce szpadę; w prawej ręce trzyma młotek płatnerski; redukcja popularnej rzeźby autora. (Ułamana klinga szabli).
Henryk Kossowski po ukończeniu krakowskiej Szkoły Sztuk Pięknych studiował w Paryżu (min. u Mathurina Moreau). Wystawiał w Paryżu i Wiedniu, a także w Warszawie, Lwowie, Krakowie. Wsławił się cieszącymi się dużym wzięciem rzeźbiarskimi motywami rodzajowymi i portretami, wykonanymi w brązie, terakocie i gipsie patynowanym.
brąz polerowany, podstawa: onyks; wys. 34,5 cm;
sygn. na kolistej plincie: HKossowski (inicjał wiązany z liter HK);
z tyłu, na plincie: SIOT PARIS;
Ubrany w strój z XVI w. w ciżmach na nogach, w fartuchu, płatnerz z wyraźnym zadowoleniem wpatruje się w wykonane przed chwilą swoje dzieło - trzymaną w wyciągniętej lewej ręce szpadę; w prawej ręce trzyma młotek płatnerski; redukcja popularnej rzeźby autora. (Ułamana klinga szabli).
Henryk Kossowski po ukończeniu krakowskiej Szkoły Sztuk Pięknych studiował w Paryżu (min. u Mathurina Moreau). Wystawiał w Paryżu i Wiedniu, a także w Warszawie, Lwowie, Krakowie. Wsławił się cieszącymi się dużym wzięciem rzeźbiarskimi motywami rodzajowymi i portretami, wykonanymi w brązie, terakocie i gipsie patynowanym.