Medalier i rze¼biarz. Studiował w Szkole Sztuk Stosowanych i Szkole Sztuk Pięknych w Warszawie. Do roku 1925 pracował we własnej pracowni, wykonując płaskorze¼by, nagrobki, statuetki, portrety oraz projekty dla przemysłu metalowego w zakresie sztuki stosownej. W okresie 1925-1939 kierownik artystyczny Mennicy Państwowej w Warszawie. Od 1951 profesor Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Jego styl ewoluował od klasycyzmu przez formizm do impresjonizmu i ekspresjonizmu. Wykonywał liczne projekty monet i medali dla instytucji naukowych oraz państwowych. Znane projekty medali i plakiet: Wstąpienie Polski do Ligi Narodów (1926), Władysław Reymont (1926), projekt monety pięciozłotowej z 1936, Autoportret artysty (1958), Vincent van Gogh (1962). plakieta prezentuje w pełni dojrzały styl Aumillera; realistyczny portret oddany został w syntetycznej formie w duchu klasycyzmu okresu międzywojennego. plakiecie tekst poświęcony Marszałkowi, autorstwa Wacława Sieroszewskiego.
Brąz patynowany na czerwono; 10,1 x 6 cm
Sygnowany: l.d. J. AUMILLER | p.d. strzała przekreślona w połowie (herb Kościesza) - znak Mennicy Polskiej w Warszawie z lat 1924-39
Na odwrocie napis: Nagroda II | Zdobyta w Pińczowie | w zawodach strzeleckich | z broni małokalibrowej | w pa¼dzierniku 1935 r.
Medalier i rze¼biarz. Studiował w Szkole Sztuk Stosowanych i Szkole Sztuk Pięknych w Warszawie. Do roku 1925 pracował we własnej pracowni, wykonując płaskorze¼by, nagrobki, statuetki, portrety oraz projekty dla przemysłu metalowego w zakresie sztuki stosownej. W okresie 1925-1939 kierownik artystyczny Mennicy Państwowej w Warszawie. Od 1951 profesor Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Jego styl ewoluował od klasycyzmu przez formizm do impresjonizmu i ekspresjonizmu. Wykonywał liczne projekty monet i medali dla instytucji naukowych oraz państwowych. Znane projekty medali i plakiet: Wstąpienie Polski do Ligi Narodów (1926), Władysław Reymont (1926), projekt monety pięciozłotowej z 1936, Autoportret artysty (1958), Vincent van Gogh (1962). plakieta prezentuje w pełni dojrzały styl Aumillera; realistyczny portret oddany został w syntetycznej formie w duchu klasycyzmu okresu międzywojennego. plakiecie tekst poświęcony Marszałkowi, autorstwa Wacława Sieroszewskiego.