Do postaci czarnowłosej dziewczyny trzymającej w dłoniach bezbronne pisklę - pozowała artyście jego ulubiona modelka, Hela Fliszewska, z krakowskiego Zwierzyńca (późniejsza żona Edwarda Wlazło). Jak pisała Ada, żona artysty - Hela rosła i doroślała w naszych oczach, a zaczął ją Wlast malować jako dziewuszkę. Jej wizerunek odnajdujemy, m.in. wśród dziecięcych modeli w obrazie Adzia i jej świat (1918) a także - już w latach 30. - m.in. jako młodą matkę w obrazach Macierzyństwo czy Szczęśliwa matka (por. np. kat. D.A. Agra-Art z marca i czerwca 2018).
olej, płótno
51 x 61 cm
sygn. l.g.: Wlastimil Hofmann | 1930
Na odwrocie - na górnej listwie krosna autorski napis ołówkiem: Pisklę; ponadto obcą ręką numer 2523; na listwie dolnej napis obcą ręką: Wlastimil Hofman | „Pisklę“ 1930 r.
Do postaci czarnowłosej dziewczyny trzymającej w dłoniach bezbronne pisklę - pozowała artyście jego ulubiona modelka, Hela Fliszewska, z krakowskiego Zwierzyńca (późniejsza żona Edwarda Wlazło). Jak pisała Ada, żona artysty - Hela rosła i doroślała w naszych oczach, a zaczął ją Wlast malować jako dziewuszkę. Jej wizerunek odnajdujemy, m.in. wśród dziecięcych modeli w obrazie Adzia i jej świat (1918) a także - już w latach 30. - m.in. jako młodą matkę w obrazach Macierzyństwo czy Szczęśliwa matka (por. np. kat. D.A. Agra-Art z marca i czerwca 2018).