Był absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Monachium (klasa K. Marra i L. Hetericha) oraz Académie Julian w Paryżu. Po ukończeniu studiów zamieszkał w Rzymie, a w 1908 roku powrócił do swojego miasta rodzinnego Lwowa, gdzie pracował w teatrze jako inspektor sceny oraz współpracował z Tygodnikiem Ilustrowanym. Od 1901 roku wystawiał w TPSP w Krakowie. Znany jest także jako grafik, ilustrator i projektant kostiumów teatralnych. Malował obrazy o tematyce rodzajowej, często z wydźwiękiem społecznym związane z rewolucją 1905 roku (np.: tryptyk Wyzwolenie), zajmował się dekoracyjnym malarstwem ściennym (Izba Przemysłowo Handlowa we Lwowie) i malarstwem religijnym. Największym uznaniem wśród kolekcjonerów cieszą się jego serie pejzaży nadmorskich i scen z rybakami oraz sceny orientalne, do których ciągle powracał po podróży do Egiptu w 1906 roku.
Na tle pogodnego, spokojnego morza, na którym migoczą odblaski słońca, przedstawiona została łódź z perspektywy artysty w niej siedzącego. Pasażerami są trzy kobiety, z których jedna, odwrócona do widza tyłem, nie jest ubrana, kupiec wschodni oglądający tkaninę, sługa siedzący przy sterze, dwóch mężczyzn, jeden biały i jeden o ciemnej skórze, siedzący przy wiosłach oraz jeden mężczyzna w kapeluszu ze sroga miną wpatrujący się w kobiety.
Olej, płótno; 55 x 80,2 cm
Sygnowany p. d.: F. M. Wygrzywalski | "Piraci"
Był absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Monachium (klasa K. Marra i L. Hetericha) oraz Académie Julian w Paryżu. Po ukończeniu studiów zamieszkał w Rzymie, a w 1908 roku powrócił do swojego miasta rodzinnego Lwowa, gdzie pracował w teatrze jako inspektor sceny oraz współpracował z Tygodnikiem Ilustrowanym. Od 1901 roku wystawiał w TPSP w Krakowie. Znany jest także jako grafik, ilustrator i projektant kostiumów teatralnych. Malował obrazy o tematyce rodzajowej, często z wydźwiękiem społecznym związane z rewolucją 1905 roku (np.: tryptyk Wyzwolenie), zajmował się dekoracyjnym malarstwem ściennym (Izba Przemysłowo Handlowa we Lwowie) i malarstwem religijnym. Największym uznaniem wśród kolekcjonerów cieszą się jego serie pejzaży nadmorskich i scen z rybakami oraz sceny orientalne, do których ciągle powracał po podróży do Egiptu w 1906 roku.
Na tle pogodnego, spokojnego morza, na którym migoczą odblaski słońca, przedstawiona została łódź z perspektywy artysty w niej siedzącego. Pasażerami są trzy kobiety, z których jedna, odwrócona do widza tyłem, nie jest ubrana, kupiec wschodni oglądający tkaninę, sługa siedzący przy sterze, dwóch mężczyzn, jeden biały i jeden o ciemnej skórze, siedzący przy wiosłach oraz jeden mężczyzna w kapeluszu ze sroga miną wpatrujący się w kobiety.