Fotografia Pink Riders wykonana w przygranicznym mieście Hat Yai w Tajlandii jest jednym z wielu obrazów kolekcjonowanych przez artystę w ramach idei „pink not dead”. Dla Gomulickiego róż jest kolorem-wizytówką, nie jedyną. Przełamując społeczne ograniczenia w percepcji różu artysta buduje archiwum zdjęć rejestrujących konwencjonalne i niekonwencjonalnych zastosowanie koloru, bo różowy jest zarazem niewinny, jak i rozwiązły. Ujawnia jego potencjał i znaczenia kładąc nacisk na sferą cielesności i seksualności, pokazując m.in. prowokacyjne i ekstatyczne różowe fetysze. Jest naczelnym „antropologiem różu”, bada i śledzi wszelkie jego przejawy i stopnie natężenia w kulturach na różnych szerokościach geograficznych. Praca pokazywana m.in. na wystawie „Trzy róże/Maria Pinińska-Bereś, Basia Bańda, Maurycy Gomulicki” w Galerii Labirynt, 2011
Maurycy GOMULICKI (ur. 1969 w Warszawie) – artysta, projektant, fotograf, kolekcjoner i antropolog kultury popularnej, autor instalacji i krótkich form filmowych; absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Studia kontynuował na Universitat de Barcelona, w Nuova Accademia di Belle Arti w Mediolanie oraz w Centro Multimedia del Centro Nacional de las Artes w Meksyku. Wybrane wystawy: „Dziary” (Galeria EL, Elbląg, 2019), „Flacon” (MUPE Museum del Per-fume, Meksyk, 2020), „Herbarium novum. Efflorescentiae” (Galeria Miejska BWA w Bydgoszczy, 2020).
silver lambda, plexi, dibond, 80 x 120 cm, ed. 1/5 + 2AP
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiFotografia Pink Riders wykonana w przygranicznym mieście Hat Yai w Tajlandii jest jednym z wielu obrazów kolekcjonowanych przez artystę w ramach idei „pink not dead”. Dla Gomulickiego róż jest kolorem-wizytówką, nie jedyną. Przełamując społeczne ograniczenia w percepcji różu artysta buduje archiwum zdjęć rejestrujących konwencjonalne i niekonwencjonalnych zastosowanie koloru, bo różowy jest zarazem niewinny, jak i rozwiązły. Ujawnia jego potencjał i znaczenia kładąc nacisk na sferą cielesności i seksualności, pokazując m.in. prowokacyjne i ekstatyczne różowe fetysze. Jest naczelnym „antropologiem różu”, bada i śledzi wszelkie jego przejawy i stopnie natężenia w kulturach na różnych szerokościach geograficznych. Praca pokazywana m.in. na wystawie „Trzy róże/Maria Pinińska-Bereś, Basia Bańda, Maurycy Gomulicki” w Galerii Labirynt, 2011
Maurycy GOMULICKI (ur. 1969 w Warszawie) – artysta, projektant, fotograf, kolekcjoner i antropolog kultury popularnej, autor instalacji i krótkich form filmowych; absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Studia kontynuował na Universitat de Barcelona, w Nuova Accademia di Belle Arti w Mediolanie oraz w Centro Multimedia del Centro Nacional de las Artes w Meksyku. Wybrane wystawy: „Dziary” (Galeria EL, Elbląg, 2019), „Flacon” (MUPE Museum del Per-fume, Meksyk, 2020), „Herbarium novum. Efflorescentiae” (Galeria Miejska BWA w Bydgoszczy, 2020).