W projekcie 'PINK' Agnieszka Pakuła odnosi się w bezpośredni sposób do tematu nagości i sposobu jej postrzegania we współczesnym świecie. Za pomocą serii drapieżnych, pełnopostaciowych męskich aktów, stara się zwrócić uwagę na to, że naturalna nagość jest już niemalże nieobecna. A jeśli istnieje, to intuicyjnie sprowadzana jest do tematyki zakazanej - obszaru zepsucia, wstydu, dyskomfortu i tabu. Jak mówi: "[…] z jednej strony nagość i seks stały się w współczesnej kulturze wszechobecne, a zarazem, w głębszym rozumieniu dalej stanowią temat tabu. Wydaje mi się, że nawet w większym stopniu dotyczy to nagości męskiej". I jest to o tyle interesujące, że przez stulecia to właśnie akt męski uchodził za obowiązujący ideał piękna, który stosunkowo niedawno wyparty został przez akt kobiecy. Agnieszka Pakuła w projekcie "PINK" powraca do cielesności męskiej, w całości poświęcając jej serię figuratywnych, odważnych niejednokrotnie obrazów, za pomocą których stara się znaleźć odpowiedź na pytanie "czym jest współcześnie męska nagość".

35
Agnieszka PAKUŁA (ur. 1986)

Pink 15, 2015

akryl, płótno, 120 x 100 cm,
sygn. p.d.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W projekcie 'PINK' Agnieszka Pakuła odnosi się w bezpośredni sposób do tematu nagości i sposobu jej postrzegania we współczesnym świecie. Za pomocą serii drapieżnych, pełnopostaciowych męskich aktów, stara się zwrócić uwagę na to, że naturalna nagość jest już niemalże nieobecna. A jeśli istnieje, to intuicyjnie sprowadzana jest do tematyki zakazanej - obszaru zepsucia, wstydu, dyskomfortu i tabu. Jak mówi: "[…] z jednej strony nagość i seks stały się w współczesnej kulturze wszechobecne, a zarazem, w głębszym rozumieniu dalej stanowią temat tabu. Wydaje mi się, że nawet w większym stopniu dotyczy to nagości męskiej". I jest to o tyle interesujące, że przez stulecia to właśnie akt męski uchodził za obowiązujący ideał piękna, który stosunkowo niedawno wyparty został przez akt kobiecy. Agnieszka Pakuła w projekcie "PINK" powraca do cielesności męskiej, w całości poświęcając jej serię figuratywnych, odważnych niejednokrotnie obrazów, za pomocą których stara się znaleźć odpowiedź na pytanie "czym jest współcześnie męska nagość".