Autor pracy jest jednym z pierwszych performerów. Od końca lat 60. jego działania wykonywane na żywo na oczach publiczności należą do kluczowych osiągnięć w dziedzinie sztuki performens. Piłka nożna miała miejsce podczas otwarcia wystawy Fakty 74 w Galerii BWA we Wrocławiu w 1974. Artysta znany z manifestacji krytycznych wobec kultury konsumpcyjnej i mediów, w czasach PRL-u kontestował medialną propagandę sukcesu ówczesnych władz. Performens zrealizowany we wrocławskiej galerii był reakcją na ”nachalną propagandę” piłki nożnej w związku ze zbliżającymi się mistrzostwami świata w Monachium. Twórca ubrany w strój piłkarski drużyny Śląsk Wrocław przed wejściem do galerii polał się wodą i wytarzał w błocie, następnie wbiegł z piłką pomiędzy wernisażowych gości i niechcący trafił w pracę Kajetana Sosnowskiego. Po drugim niefortunnym trafieniu piłką w tą samą prace, która rozpadła się na kawałki, performer dla odwrócenia uwagi rzucił się na podłogę, udając poważnie kontuzjowanego.
Prace z serii reprodukowane m.in. w: Z. Warpechowski, Zasobnik, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 1998.
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier 21 x 29,5 cm
sygn, tyt., dat. na odwrociu
vintage print
oprawa: passe-partout, drewniana rama, szkło
Autor pracy jest jednym z pierwszych performerów. Od końca lat 60. jego działania wykonywane na żywo na oczach publiczności należą do kluczowych osiągnięć w dziedzinie sztuki performens. Piłka nożna miała miejsce podczas otwarcia wystawy Fakty 74 w Galerii BWA we Wrocławiu w 1974. Artysta znany z manifestacji krytycznych wobec kultury konsumpcyjnej i mediów, w czasach PRL-u kontestował medialną propagandę sukcesu ówczesnych władz. Performens zrealizowany we wrocławskiej galerii był reakcją na ”nachalną propagandę” piłki nożnej w związku ze zbliżającymi się mistrzostwami świata w Monachium. Twórca ubrany w strój piłkarski drużyny Śląsk Wrocław przed wejściem do galerii polał się wodą i wytarzał w błocie, następnie wbiegł z piłką pomiędzy wernisażowych gości i niechcący trafił w pracę Kajetana Sosnowskiego. Po drugim niefortunnym trafieniu piłką w tą samą prace, która rozpadła się na kawałki, performer dla odwrócenia uwagi rzucił się na podłogę, udając poważnie kontuzjowanego.
Prace z serii reprodukowane m.in. w: Z. Warpechowski, Zasobnik, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 1998.