Portret Henry`ego Carra namalowany w 1912 roku można uznać za konwencję tej wystawy. Artysta przyswoił wprowadzone przez impresjonistów środki artystyczne. W tym wyjątkowym portrecie formowanym spontanicznymi pociągnięciami pędzla tonacje barwne postaci i tła przenikają wzajemnie, ich intensywność zależy od padającego światła, a ograniczenie szczegółów potęguje układy kolorystyczne. Żaden z późniejszych znanych portretów nie ma tak impresjonistycznego charakteru.
Małgorzata Ruszkowska-Macur, Malarstwo Alberta Lipczyńskiego, w: Albert Lipczinski 1876-1974, katalog wystawy, Gdańsk 2011, s. 47
olej, płótno, 77 × 51 cm
sygn. i dat. p. d.: Alb. Lipczynski 1912
na ramie fragmenty nalepki z opisem pracy: Trinker Alb. Lipczynski
Wystawiany:
Albert Lipczinski 1876-1974, Muzeum Narodowe w Gdańsku,
17.03-29.05.2011
Albert Lipczinski 1876 -1974, National Museums Liverpool, 2011
Reprodukowany i opisany:
Albert Lipczinski 1876-1974, katalog wystawy, w opracowaniu Małgorzaty Ruszkowskiej-Macur, Gdańsk 2011, s. 68-69
* Do obiektu zostanie doliczona opłata wynikającą z tzw. droit de suite.
Portret Henry`ego Carra namalowany w 1912 roku można uznać za konwencję tej wystawy. Artysta przyswoił wprowadzone przez impresjonistów środki artystyczne. W tym wyjątkowym portrecie formowanym spontanicznymi pociągnięciami pędzla tonacje barwne postaci i tła przenikają wzajemnie, ich intensywność zależy od padającego światła, a ograniczenie szczegółów potęguje układy kolorystyczne. Żaden z późniejszych znanych portretów nie ma tak impresjonistycznego charakteru.
Małgorzata Ruszkowska-Macur, Malarstwo Alberta Lipczyńskiego, w: Albert Lipczinski 1876-1974, katalog wystawy, Gdańsk 2011, s. 47