Jest to późne naśladownictwo siedemnastowiecznego malarstwa holenderskiego, zwłaszcza Adriaena van Ostade (1610-1685) lub Adriaena Brouwera (1605/1606-1638), którzy - poza bardziej rozbudowanymi scenami we wnętrzu - wielokrotnie malowali też tego typu, z bliska ujęte, charakterystyczne popiersia palących lub pijących chłopów. Podobne kompozycje zazwyczaj miały wymowę alegoryczną, ganiącą wady społeczne.
Olej, deska (parkietowana); 18,9 x 19,5 cm;
na odwrocie niezidentyfikowana czarna pieczęć lakowa
NIEOKREŚLONY MALARZ EUROPEJSKI XVIII/XIX w.
Jest to późne naśladownictwo siedemnastowiecznego malarstwa holenderskiego, zwłaszcza Adriaena van Ostade (1610-1685) lub Adriaena Brouwera (1605/1606-1638), którzy - poza bardziej rozbudowanymi scenami we wnętrzu - wielokrotnie malowali też tego typu, z bliska ujęte, charakterystyczne popiersia palących lub pijących chłopów. Podobne kompozycje zazwyczaj miały wymowę alegoryczną, ganiącą wady społeczne.