Wbrew dawnym opisom kolekcjonerskim rysunek raczej nie jest pracą elżbietańskiego miniaturzysty, ale zasługuje na uwagę ze względu na rzadko spotykane ujęcie tematu pierwszej pracy Herkulesa. Przedstawia moment, gdy heros, po zabiciu lwa z Nemei, przybywa wraz z jego ciałem do Kleonaj, gdzie wita się z pasterzem Molorchosem, którego syn padł wcześniej ofiarą potwora. Znany jest rysunek przypisywany Andrei Mantegni z 1506 roku, ukazujących tych dwóch uczestników mitu.

06
ARTYSTA nieznany

PIERWSZA PRACA HERKULESA: ZABICIE LWA NEMEJSKIEGO

A.N. (2 poł. XVII w.), przypisywany błędnie Isaacowi Oliverowi st. (1556?-1617) Pióro, pędzel lawowane w tonie jasnobrązowym, ciemnoszarym i ciemnoczerwonym, papier żeberkowy ze znakiem wodnym: lilia francuska w owalu, strona filcu na odwrociu. Wym. 51 x 37 cm. Dawne napisy kolekcjonerskie, słabo widoczne: l.d.: Scuolainglesa, śr.d.: the Historical Subject Isaac Oliver, p.d.: Oliver. P.b. dwa naddarcia podlane masą papierową.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wbrew dawnym opisom kolekcjonerskim rysunek raczej nie jest pracą elżbietańskiego miniaturzysty, ale zasługuje na uwagę ze względu na rzadko spotykane ujęcie tematu pierwszej pracy Herkulesa. Przedstawia moment, gdy heros, po zabiciu lwa z Nemei, przybywa wraz z jego ciałem do Kleonaj, gdzie wita się z pasterzem Molorchosem, którego syn padł wcześniej ofiarą potwora. Znany jest rysunek przypisywany Andrei Mantegni z 1506 roku, ukazujących tych dwóch uczestników mitu.