Pochodzenie: kolekcja prywatna, Warszawa

Alfred Lenica (1899, Pabianice - 1977, Warszawa) Malarstwa i rysunku uczył się prywatnie w pracowniach Artura Hannytkiewicza i Piotra Kubowicza studiując jednocześnie ekonomię polityczną na Uniwersytecie Poznańskim, podjął też studia muzyczne w poznańskim konserwatorium. W latach 30-tych malował obrazy pod wpływem kubizmu, później surrealizmu. W 1947 r współtworzy grupę awangardy 4F+R / farba, forma, fantastyka, faktura + realizm/. Autor pierwszej polskiej pracy z nurtu informel - Farby w ruchu - tempera, 1949. Członek Grupy Krakowskiej. W okresie socrealizmu w oficjalnym nurcie sztuki propagowanej przez komunistyczne państwo, w latach 1948-50 prezes Okręgu Poznańskiego ZPZP. Po 1956 powrócił do informelu, z czasem powrócił do surrealizmu wypracowując własny styl - wirujących, kolorowych, niekiedy kaligraficznie opracowanych form i charakterystyczne, indywidualne techniki.

04
Alfred LENICA (1899 - 1977)

Pielgrzymka roślin i zwierząt, 1967

olej, płótno, 110 x 90 cm
sygnowany p.d.: Lenica;
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: A LENICA/1967/WARSZAWA/PARIS/,PIELGRZYMKA ROŚLIN/I ZWIERZĄT”

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Pochodzenie: kolekcja prywatna, Warszawa

Alfred Lenica (1899, Pabianice - 1977, Warszawa) Malarstwa i rysunku uczył się prywatnie w pracowniach Artura Hannytkiewicza i Piotra Kubowicza studiując jednocześnie ekonomię polityczną na Uniwersytecie Poznańskim, podjął też studia muzyczne w poznańskim konserwatorium. W latach 30-tych malował obrazy pod wpływem kubizmu, później surrealizmu. W 1947 r współtworzy grupę awangardy 4F+R / farba, forma, fantastyka, faktura + realizm/. Autor pierwszej polskiej pracy z nurtu informel - Farby w ruchu - tempera, 1949. Członek Grupy Krakowskiej. W okresie socrealizmu w oficjalnym nurcie sztuki propagowanej przez komunistyczne państwo, w latach 1948-50 prezes Okręgu Poznańskiego ZPZP. Po 1956 powrócił do informelu, z czasem powrócił do surrealizmu wypracowując własny styl - wirujących, kolorowych, niekiedy kaligraficznie opracowanych form i charakterystyczne, indywidualne techniki.