A) ALEGORIA WĘCHU
Sangwina, papier; 43,3 x 59,5 cm w świetle oprawy Sygnowany p.g.: P. STACHIEWICZ
B) ALEGORIA DOTYKU
Sangwina, papier; 43,5 x 59 cm w świetle oprawy Sygnowany p.g.: P. STACHIEWICZ
C) ALEGORIA SŁUCHU
Sangwina, papier; 43,5 x 59 cm w świetle oprawy Sygnowany l.d.: P. STACHIEWICZ
D) ALEGORIA WZROKU
Sangwina, papier; 43,5 x 59 cm w świetle oprawy Sygnowany l.d.: P. STACHIEWICZ
E) ALEGORIA SMAKU
Sangwina, papier; 43,5 x 59,3 cm w świetle oprawy Sygnowany p.d.: P. STACHIEWICZ
Piotr Stachiewicz był malarzem i ilustratorem; wykonał między innymi ilustracje do Quo Vadis Henryka Sienkiewicza. W latach 1877-1883 studiował w pracowni Jana Matejki na Krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Następnie kontynuował naukę u Seitza w Akademii w Monachium, skąd po 1885 roku udał się do Włoch i Palestyny. W 1886 roku przebywał na powrót w Krakowie, gdzie został członkiem Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych. Malował sceny rodzajowe i religijne oraz portrety, które przyniosły mu największą sławę.
A) ALEGORIA WĘCHU
B) ALEGORIA DOTYKU
C) ALEGORIA SŁUCHU
D) ALEGORIA WZROKU
E) ALEGORIA SMAKU
A) ALEGORIA WĘCHU
Sangwina, papier; 43,3 x 59,5 cm w świetle oprawy Sygnowany p.g.: P. STACHIEWICZ
B) ALEGORIA DOTYKU
Sangwina, papier; 43,5 x 59 cm w świetle oprawy Sygnowany p.g.: P. STACHIEWICZ
C) ALEGORIA SŁUCHU
Sangwina, papier; 43,5 x 59 cm w świetle oprawy Sygnowany l.d.: P. STACHIEWICZ
D) ALEGORIA WZROKU
Sangwina, papier; 43,5 x 59 cm w świetle oprawy Sygnowany l.d.: P. STACHIEWICZ
E) ALEGORIA SMAKU
Sangwina, papier; 43,5 x 59,3 cm w świetle oprawy Sygnowany p.d.: P. STACHIEWICZ
Piotr Stachiewicz był malarzem i ilustratorem; wykonał między innymi ilustracje do Quo Vadis Henryka Sienkiewicza. W latach 1877-1883 studiował w pracowni Jana Matejki na Krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Następnie kontynuował naukę u Seitza w Akademii w Monachium, skąd po 1885 roku udał się do Włoch i Palestyny. W 1886 roku przebywał na powrót w Krakowie, gdzie został członkiem Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych. Malował sceny rodzajowe i religijne oraz portrety, które przyniosły mu największą sławę.