Syn podolskiego szlachcica wychowany w Odessie, a wykształcony w Akademii Petersburskiej, która go nagrodziła parokrotnie aż po wielki złoty medal i stypendium zagraniczne, praktycznie całe życie spędził poza krajem. W 1859 wyjechał do Monachium, a stąd do Paryża, gdzie pozostał do 1864 r. Uczył się tu u J. I. Gé-romea. W 1864 r, sułtan Abdul-Azis powołał artystę do Konstantynopola i mianował malarzem nadwornym. Tu malował przede wszystkim sceny bitew tureckich. W 1876 przeniósł się, obsypany złotem, do Paryża, gdzie wybudował rezydencję. Dalej malował sceny orientalne, np. haremowe, bardzo wysoko wówczas cenione.
W 1881 powrócił do kraju i osiadł w Krakowie.
Bogata złocona rama. Scena orientalna. Jedna z tych malowanych w Paryżu młodzieńczych scenek malowanych wprost miniatorską techniką, czasem o polskich tematach, znacznie wyżej stojących artystycznie od całej pozostałej twórczości artysty.
olej na fazowanej desce 22 × 17
sygnowany u dołu po lewej: "St. Chlebowski 1861 Paryż"
Syn podolskiego szlachcica wychowany w Odessie, a wykształcony w Akademii Petersburskiej, która go nagrodziła parokrotnie aż po wielki złoty medal i stypendium zagraniczne, praktycznie całe życie spędził poza krajem. W 1859 wyjechał do Monachium, a stąd do Paryża, gdzie pozostał do 1864 r. Uczył się tu u J. I. Gé-romea. W 1864 r, sułtan Abdul-Azis powołał artystę do Konstantynopola i mianował malarzem nadwornym. Tu malował przede wszystkim sceny bitew tureckich. W 1876 przeniósł się, obsypany złotem, do Paryża, gdzie wybudował rezydencję. Dalej malował sceny orientalne, np. haremowe, bardzo wysoko wówczas cenione.
W 1881 powrócił do kraju i osiadł w Krakowie.
Bogata złocona rama. Scena orientalna. Jedna z tych malowanych w Paryżu młodzieńczych scenek malowanych wprost miniatorską techniką, czasem o polskich tematach, znacznie wyżej stojących artystycznie od całej pozostałej twórczości artysty.