PROWENIENCJA:
Kolekcja prywatna: Nieszawer & Princ

WYSTAWIANY:
Groupe Mobile, Villa Vassilieff, Paryż, 2015.

LITERATURA:
Chil Aronson, Scènes et Visages de Montparnasse en yiddish, Paryż, 1963, s. 634. Peintres Juifs de l'École de Paris 1905-1939, Édition Denoël, Paris 2000, s. 84. Jewish Artists of the school of Paris 1905-1939, Somogy Éditions d'Art, Paris 2015, s. 83. Żydowski artysta Szkoły Paryskiej 1905-1939, wyd. Smmogy, Paryż, 2015, s. 83.

Urodzona pod Warszawą Esther Carp wychowała się w rodzinie muzyków. Studiowała malarstwo w Wiedniu i przeniosła się do Paryża w 1925 roku. Tam odkryła Kolekcję Nissima Camondo i zainspirowała się twórczością Alfreda Sisleya i Paula Cézanne'a. W 1931 roku kupiec i mecenas Amadéo Modiglianiego Léopold Zborowski zorganizował swoją pierwszą indywidualną wystawę w swojej galerii przy rue de Seine 26 w Paryżu. Miała wtedy 33 lata. Wystawiała również w Salon des Artistes Indépendants, Salon des Tuileries i Salon d'Automne, a także w Union des Femmes Françaises i Salon de Mai w 1949 roku. W 1961 roku słynny krytyk sztuki Waldemar George napisał o jej pracach: „ Dzieła Esther Carp nie da się łatwo umieścić w żadnej istniejącej kategorii Szkoły Paryskiej. Urodzona w Polsce, mieszkała we Francji i przyswoiła sobie pewne techniki włoskiego futuryzmu oraz elementy kompozycji wywodzące się z francuskiego kubizmu w swoich niemal abstrakcyjnych pracach, zupełnie inny cel osiąga rozkładając kolory na plamy analogiczne do tych z puentylizmu. sugerowanie ruchu lub nawet stereoskopii. ”1. Opisała siebie jako „muzykalistka”. 1 Waldemar George, The School of Paris in „Jewish art: an illustrated history”, McGraw-Hill, Nowy Jork, 1961, s. 692.

66
Ester (KARP) CARP (1897 - 1970)

Pianista, 1930

olej, płótno
wymiary: 65 x 91cm
sygn. ‘E. Carp’ (lewy dół)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

PROWENIENCJA:
Kolekcja prywatna: Nieszawer & Princ

WYSTAWIANY:
Groupe Mobile, Villa Vassilieff, Paryż, 2015.

LITERATURA:
Chil Aronson, Scènes et Visages de Montparnasse en yiddish, Paryż, 1963, s. 634. Peintres Juifs de l'École de Paris 1905-1939, Édition Denoël, Paris 2000, s. 84. Jewish Artists of the school of Paris 1905-1939, Somogy Éditions d'Art, Paris 2015, s. 83. Żydowski artysta Szkoły Paryskiej 1905-1939, wyd. Smmogy, Paryż, 2015, s. 83.

Urodzona pod Warszawą Esther Carp wychowała się w rodzinie muzyków. Studiowała malarstwo w Wiedniu i przeniosła się do Paryża w 1925 roku. Tam odkryła Kolekcję Nissima Camondo i zainspirowała się twórczością Alfreda Sisleya i Paula Cézanne'a. W 1931 roku kupiec i mecenas Amadéo Modiglianiego Léopold Zborowski zorganizował swoją pierwszą indywidualną wystawę w swojej galerii przy rue de Seine 26 w Paryżu. Miała wtedy 33 lata. Wystawiała również w Salon des Artistes Indépendants, Salon des Tuileries i Salon d'Automne, a także w Union des Femmes Françaises i Salon de Mai w 1949 roku. W 1961 roku słynny krytyk sztuki Waldemar George napisał o jej pracach: „ Dzieła Esther Carp nie da się łatwo umieścić w żadnej istniejącej kategorii Szkoły Paryskiej. Urodzona w Polsce, mieszkała we Francji i przyswoiła sobie pewne techniki włoskiego futuryzmu oraz elementy kompozycji wywodzące się z francuskiego kubizmu w swoich niemal abstrakcyjnych pracach, zupełnie inny cel osiąga rozkładając kolory na plamy analogiczne do tych z puentylizmu. sugerowanie ruchu lub nawet stereoskopii. ”1. Opisała siebie jako „muzykalistka”. 1 Waldemar George, The School of Paris in „Jewish art: an illustrated history”, McGraw-Hill, Nowy Jork, 1961, s. 692.