Zdjęcie wykonane w Toruniu zostało poddane dodatkowym zabiegom technologicznym. Utrwalone na papierze przedstawienie artysta częściowo poddał ponownemu działaniu wywoływacza, nakładając na sfotografowaną scenę niemal abstrakcyjny płaski obrys mający przypominać mapę Polski. W połączeniu z zarejestrowaną „ponurą” rzeczywistością i nieoczywistym sposobem jej ujęcia, fotografia miała być rodzajem obrazowej metafory ówczesnej Polski. Efekt został wzmocniony ograniczeniem palety walorów do rozbudowanej skali szarości. Podkreślanie materiałowości medium fotograficznego było zabiegiem charakterystycznym dla praktyki artysty z końca lat 60., który eksperymenty technologiczne łączył z metaforycznym, często lirycznym sposobem obrazowania rzeczywistości.

30
Andrzej RÓŻYCKI (ur. 1942, Baranowicze)

Pewna mapa

1969
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, karton
62,5 x 59,5 cm
sygn., tyt., dat., na naklejce na odwrociu: „Pewna mapa” | A. Różycki | 1969
vintage print
oprawa: passe-partout, drewniana rama, szkło

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Zdjęcie wykonane w Toruniu zostało poddane dodatkowym zabiegom technologicznym. Utrwalone na papierze przedstawienie artysta częściowo poddał ponownemu działaniu wywoływacza, nakładając na sfotografowaną scenę niemal abstrakcyjny płaski obrys mający przypominać mapę Polski. W połączeniu z zarejestrowaną „ponurą” rzeczywistością i nieoczywistym sposobem jej ujęcia, fotografia miała być rodzajem obrazowej metafory ówczesnej Polski. Efekt został wzmocniony ograniczeniem palety walorów do rozbudowanej skali szarości. Podkreślanie materiałowości medium fotograficznego było zabiegiem charakterystycznym dla praktyki artysty z końca lat 60., który eksperymenty technologiczne łączył z metaforycznym, często lirycznym sposobem obrazowania rzeczywistości.