HISTORIA EGZEMPLARZA:
Skuter oferowany przez Ardor Auctions jest bardzo dobrym przykładem na to, że powojenny krajobraz motoryzacyjny nie ograniczał się jedynie do rodzimych produkcji. Peugeot został zarejestrowany w Polsce w 1967 roku. Od tego czasu był użytkowany przez kolejne 9 lat, po czym został wyrejestrowany. Obecny właściciel zakupił go w 2004 roku i podjął decyzję o kompletnym remoncie. Pojazd został rozebrany, a następnie gruntownie odrestaurowany przez firmę specjalizującą się w naprawach zabytkowych skuterów. Wszystkie elementy mechaniczne zostały odświeżone, a część z nich ocynkowana. Kremowy lakier odpowiada oryginalnej kolorystyce i dobrze współgra z odnowionymi chromami. Po skończonym remoncie, który trwał niemalże dwa lata, skuter stanowił bardzo ważny element wyjątkowej kolekcji jednośladów. Na dzień dzisiejszy Peugeot wymaga serwisu rozruchowego oraz wymiany linki sprzęgła. Biorąc pod uwagę polską historię egzemplarza, jak i rzadkość występowania tego modelu na rynku europejskim, jest to niecodzienna okazja do nabycia fantastycznego skutera.
HISTORA MODELU:
Przemysł motoryzacyjny w powojennej Europie miał przed sobą niełatwe cele. Dla mieszkańców Starego Kontynentu mobilność była bardzo ważnym aspektem życia. Tanie pojazdy użytkowe powoli zalewały zachodnioeuropejskie rynki. Oprócz nieskomplikowanych samochodów zaczęto produkować również skutery, które dzięki prostej konstrukcji i małej konsumpcji paliwa szybko zdobyły serca Europejczyków. W latach 50. jeden z bardziej znanych francuskich producentów, Peugeot, postanowił skorzystać z doświadczenia zdobytego na polu projektowania samochodów i motocykli. W 1953 zaprezentował zupełnie nową konstrukcję - skuter typu S55. Jednostka napędowa została zapożyczona z niewielkiego motocykla tej samej marki, modelu P55. Pojazd zdecydowanie wyróżniał się wyglądem na tle konkurencji. Charakterystyczna przednia obudowa ze zintegrowanym bagażnikiem stała się elementem rozpoznawczym skuterów Peugeota przez wiele kolejnych lat. W roku 1954 nastąpiła modernizacja modelu i prezentacja nowych odmian: S57, S57AL oraz S157. Innowacją był inny system zmiany biegów, dotychczasowy pedał został zastąpiony przez sterowanie przy manetce. W roku 1957 roku pokazano ostateczną wersję S157, którą wyróżniał przedni błotnik poruszający się niezależnie od karoserii. Peugeot wybrał zupełnie inną ścieżkę rozwoju niż Vespa czy rodzime zakłady WFM w przypadku "Osy". Dzięki temu możemy dziś podziwiać ten nietypowy design przełomu lat 50. i 60.
silnik: 150 cm3, 1-cyl.;
inne dane: skrzynia biegów manualna 3-biegowa; stan prawny: niezarejestrowany; Nr ramy: 202556
HISTORIA EGZEMPLARZA:
Skuter oferowany przez Ardor Auctions jest bardzo dobrym przykładem na to, że powojenny krajobraz motoryzacyjny nie ograniczał się jedynie do rodzimych produkcji. Peugeot został zarejestrowany w Polsce w 1967 roku. Od tego czasu był użytkowany przez kolejne 9 lat, po czym został wyrejestrowany. Obecny właściciel zakupił go w 2004 roku i podjął decyzję o kompletnym remoncie. Pojazd został rozebrany, a następnie gruntownie odrestaurowany przez firmę specjalizującą się w naprawach zabytkowych skuterów. Wszystkie elementy mechaniczne zostały odświeżone, a część z nich ocynkowana. Kremowy lakier odpowiada oryginalnej kolorystyce i dobrze współgra z odnowionymi chromami. Po skończonym remoncie, który trwał niemalże dwa lata, skuter stanowił bardzo ważny element wyjątkowej kolekcji jednośladów. Na dzień dzisiejszy Peugeot wymaga serwisu rozruchowego oraz wymiany linki sprzęgła. Biorąc pod uwagę polską historię egzemplarza, jak i rzadkość występowania tego modelu na rynku europejskim, jest to niecodzienna okazja do nabycia fantastycznego skutera.
HISTORA MODELU:
Przemysł motoryzacyjny w powojennej Europie miał przed sobą niełatwe cele. Dla mieszkańców Starego Kontynentu mobilność była bardzo ważnym aspektem życia. Tanie pojazdy użytkowe powoli zalewały zachodnioeuropejskie rynki. Oprócz nieskomplikowanych samochodów zaczęto produkować również skutery, które dzięki prostej konstrukcji i małej konsumpcji paliwa szybko zdobyły serca Europejczyków. W latach 50. jeden z bardziej znanych francuskich producentów, Peugeot, postanowił skorzystać z doświadczenia zdobytego na polu projektowania samochodów i motocykli. W 1953 zaprezentował zupełnie nową konstrukcję - skuter typu S55. Jednostka napędowa została zapożyczona z niewielkiego motocykla tej samej marki, modelu P55. Pojazd zdecydowanie wyróżniał się wyglądem na tle konkurencji. Charakterystyczna przednia obudowa ze zintegrowanym bagażnikiem stała się elementem rozpoznawczym skuterów Peugeota przez wiele kolejnych lat. W roku 1954 nastąpiła modernizacja modelu i prezentacja nowych odmian: S57, S57AL oraz S157. Innowacją był inny system zmiany biegów, dotychczasowy pedał został zastąpiony przez sterowanie przy manetce. W roku 1957 roku pokazano ostateczną wersję S157, którą wyróżniał przedni błotnik poruszający się niezależnie od karoserii. Peugeot wybrał zupełnie inną ścieżkę rozwoju niż Vespa czy rodzime zakłady WFM w przypadku "Osy". Dzięki temu możemy dziś podziwiać ten nietypowy design przełomu lat 50. i 60.