Pochodzenie:
Kolekcja Rodziny Paskowskich w USA.
Jan Styka, jako pierwszy polski artysta, zilustrował pełny tekst Quo Vadis Henryka Sienkiewicza. Wykonał on ponad 200 rysunków i malowideł en grisaille dla paryskiej oficyny Ernesta Flammariona. W roku 1901 ukazał się pierwszy z trzech tomów luksusowego, bogato ilustrowanego wydania powieści noblisty. Kolejne dwa tomy ukazały się w roku 1902 i 1903. Styka wykonał również kilkanaście obrazów olejnych do tej powieści. Większość tych dzieł została zaprezentowana w Warszawie we wrześniu 1902 roku, w budynku po panoramie Golgota, a następnie na Wystawie Światowej w St. Louis w Stanach Zjednoczonych w roku 1904. Prezentowany Petroniusz, datowany na 1900 rok, stanowił część tego cyklu, jednak na wystawy już nie trafił. Można powiedzieć, że szczęśliwie, ponieważ dzieła wystawione w St. Louis strawił pożar. Utrata tych obrazów zmusiła artystę do ich odtworzenia na podstawie posiadanych szkiców. Autorskie kopie w 1912 roku zostały zaprezentowane na, cieszącej się ogromnym zainteresowaniem, wystawie w Salle des Beaux Arts przy ul. Boétie w Paryżu.
olej, deska
46,1 x 37,7 cm
sygn. l.d.: JStyka
Na odwrocie l.g. (czarną kredką): Pétrone [...] | C [...]; poniżej różową kredką: 11; p.g. (niebieską kredką): 048 [w kółku]; centralnie (niebieską kredką): 84 | 12 [w kółku] | 3829 | d JS #5; z lewej (czarną kredką): Jan Styka 1900. | Paris.; p.d. 56 x 48.
* do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8%
Pochodzenie:
Kolekcja Rodziny Paskowskich w USA.
Jan Styka, jako pierwszy polski artysta, zilustrował pełny tekst Quo Vadis Henryka Sienkiewicza. Wykonał on ponad 200 rysunków i malowideł en grisaille dla paryskiej oficyny Ernesta Flammariona. W roku 1901 ukazał się pierwszy z trzech tomów luksusowego, bogato ilustrowanego wydania powieści noblisty. Kolejne dwa tomy ukazały się w roku 1902 i 1903. Styka wykonał również kilkanaście obrazów olejnych do tej powieści. Większość tych dzieł została zaprezentowana w Warszawie we wrześniu 1902 roku, w budynku po panoramie Golgota, a następnie na Wystawie Światowej w St. Louis w Stanach Zjednoczonych w roku 1904. Prezentowany Petroniusz, datowany na 1900 rok, stanowił część tego cyklu, jednak na wystawy już nie trafił. Można powiedzieć, że szczęśliwie, ponieważ dzieła wystawione w St. Louis strawił pożar. Utrata tych obrazów zmusiła artystę do ich odtworzenia na podstawie posiadanych szkiców. Autorskie kopie w 1912 roku zostały zaprezentowane na, cieszącej się ogromnym zainteresowaniem, wystawie w Salle des Beaux Arts przy ul. Boétie w Paryżu.