PROWENIENCJA:
- 87. Aukcja Sztuki Współczesnej, Dom Aukcyjny Rempex (01.07.2020, pozycja: 316)


Bartek Buczek jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Dyplom uzyskał w pracowni Andrzeja Tobisa. Uprawia malarstwo oraz tworzy instalacje. Prywatnie jest miłośnikiem kolarstwa, hip hop-u i literatury. Równocześnie zajmuje się montażem wystaw dla instytucji kultury, dzięki czemu ogląda świat sztuki z wielu perspektyw: artysty, kuratora, montażysty i widza. Artysta tworzy monochromatyczne kompozycje swobodnie wykorzystując konceptualne idee. W swoich działaniach artystycznych odwołuje się zarówno do własnych zainteresowań (wystawa „Kolarze” – Rondo Sztuki 2019 r.), popkultury (wystawa „Czarny charakter” – Project Room, CSW Zamek Ujazdowski, 2013 r.) czy historii sztuki, z którą często ma do czynienia w pracy zawodowej jako montażysta wystaw. Ta ostatnia z inspiracji została ukazana w obrazie „Petroglif”, czyli w rysunku lub napisie na skale pochodzący z czasów prehistorycznych. Mówi o sobie, że jest „realistą zmęczonym rzeczywistością”.

103
Bartek BUCZEK (ur. 1987)

Petroglif, 2017/2018

olej, płótno; 100 x 100 cm;
sygn. na odwrocie: BUCZEK.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

PROWENIENCJA:
- 87. Aukcja Sztuki Współczesnej, Dom Aukcyjny Rempex (01.07.2020, pozycja: 316)


Bartek Buczek jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Dyplom uzyskał w pracowni Andrzeja Tobisa. Uprawia malarstwo oraz tworzy instalacje. Prywatnie jest miłośnikiem kolarstwa, hip hop-u i literatury. Równocześnie zajmuje się montażem wystaw dla instytucji kultury, dzięki czemu ogląda świat sztuki z wielu perspektyw: artysty, kuratora, montażysty i widza. Artysta tworzy monochromatyczne kompozycje swobodnie wykorzystując konceptualne idee. W swoich działaniach artystycznych odwołuje się zarówno do własnych zainteresowań (wystawa „Kolarze” – Rondo Sztuki 2019 r.), popkultury (wystawa „Czarny charakter” – Project Room, CSW Zamek Ujazdowski, 2013 r.) czy historii sztuki, z którą często ma do czynienia w pracy zawodowej jako montażysta wystaw. Ta ostatnia z inspiracji została ukazana w obrazie „Petroglif”, czyli w rysunku lub napisie na skale pochodzący z czasów prehistorycznych. Mówi o sobie, że jest „realistą zmęczonym rzeczywistością”.