Absolwentka Wydziału Grafiki Warsztatowej Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie, dyplom z wyróżnieniem z grafiki warsztatowej w pra cowni prof. Waldemara Szysza, aneks z malarstwa sztalugowego pod kierunkiem prof. Andrzeja Sadowskiego. Pracowała na stanowisku asystentki na Wydziale Grafiki Warsztatowej.
Artystka tworzy wielkoformatowe linoryty, wszystkie czarno-białe, korzystając z inspiracji zaczerpniętych ze świata przyrody. Linoryt to technika graficzna wymagających wielkiej precyzji i cierpliwości, ale również umożliwiająca artyście tworzenie bardzo ekspresyjnych przestrzeni, przy wykorzystaniu różnych tekstur. Cały proces twórczy, od projektu po jego realizację, trwa niekiedy ponad miesiąc. Pierwszym etapem powstawania grafiki jest przygotowanie dokładnego projektu, następnie żmudne przełożenie go na matrycę w skali 1:1. Później następuje długotrwały proces wycinania dłutami w linoleum fragmentów, tak aby to, co „wybrane”, stanowiło na odbitce białe miejsca. Po ukończeniu rycia rozpoczynamy odbijanie - nanosząc na matrycę specjalnym wałkiem farbę drukarską, następnie nakładamy papier i całość odbijamy na prasie.

06
Iwona CUR (ur. 1978, Puławy)

Personae Mutae, 2004

linoryt, papier; 117,5 x 120,5 cm;
grafika opisana u dołu ołówkiem, nakład: 21/50.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Absolwentka Wydziału Grafiki Warsztatowej Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie, dyplom z wyróżnieniem z grafiki warsztatowej w pra cowni prof. Waldemara Szysza, aneks z malarstwa sztalugowego pod kierunkiem prof. Andrzeja Sadowskiego. Pracowała na stanowisku asystentki na Wydziale Grafiki Warsztatowej.
Artystka tworzy wielkoformatowe linoryty, wszystkie czarno-białe, korzystając z inspiracji zaczerpniętych ze świata przyrody. Linoryt to technika graficzna wymagających wielkiej precyzji i cierpliwości, ale również umożliwiająca artyście tworzenie bardzo ekspresyjnych przestrzeni, przy wykorzystaniu różnych tekstur. Cały proces twórczy, od projektu po jego realizację, trwa niekiedy ponad miesiąc. Pierwszym etapem powstawania grafiki jest przygotowanie dokładnego projektu, następnie żmudne przełożenie go na matrycę w skali 1:1. Później następuje długotrwały proces wycinania dłutami w linoleum fragmentów, tak aby to, co „wybrane”, stanowiło na odbitce białe miejsca. Po ukończeniu rycia rozpoczynamy odbijanie - nanosząc na matrycę specjalnym wałkiem farbę drukarską, następnie nakładamy papier i całość odbijamy na prasie.