Wystawiany: Wystawa Dzieł Artystów Żydowskich 1918-1939. Malarstwo, grafika, rysunek..., Galeria Sztuki Współczesnej BWA w Olsztynie, VI-VIII 1987, s. 39.
Znany malarz łódzki. Studiował w ASP w Krakowie (1912-1914, 1918-1919) u J. Malczewskiego, W. Weissa, T. Axentowicza. Studia uzupełniał w Paryżu. Należał do powstałej w 1926 r. "Grupy Łodzian", przemianowanej w tym samym roku w Stowarzyszenie "Start", z którym brał udział w wystawach. Wystawiał często w Łodzi, krakowskim TPSP i w Warszawie. Uczestniczył w polskim aneksie do Międzynarodowej Wystawy "Młodej Sztuki" w Łodzi (1923), w salonie wiosennym (1928) oraz jubileuszowym (1939) Żydowskiego Towarzystwa Krzewienia Sztuk Pięknych w Warszawie. Miał wystawy indywidualne w Warszawie (1924), w Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi (1927), w Żydowskim Towarzystwie Krzewienia Sztuk Pięknych w Warszawie (1930, 1932, 1939), w Galerie Art et Artistes Polonais w Paryżu (przed 1933). Prace w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, Żydowskiego Instytutu Historycznego w Warszawie i innych kolekcjach państwowych oraz prywatnych.
"Pejzaż jest dziełem charakterystycznym dla wczesnej twórczości Hirszfanga. Wykazuje on związki z pejzażową "szkołą krakowską", przede wszystkim malarstwem Juliana Fałata. Obraz jest zapewne najwcześniejszym i jednym z nielicznych zachowanych dzieł tego artysty. Późniejsza twórczość Hirszfanga zbliżała się do postimpresjonistycznych tendencji École de Paris. [...] (z ekspertyzy prof. dr hab. Jerzego Malinowskiego, Warszawa 8.07.2002 r.).
olej na sklejce, 30 x 43,5 cm,
sygnowany p.d. "Ignacy Hirszfang 1921"
Wystawiany: Wystawa Dzieł Artystów Żydowskich 1918-1939. Malarstwo, grafika, rysunek..., Galeria Sztuki Współczesnej BWA w Olsztynie, VI-VIII 1987, s. 39.
Znany malarz łódzki. Studiował w ASP w Krakowie (1912-1914, 1918-1919) u J. Malczewskiego, W. Weissa, T. Axentowicza. Studia uzupełniał w Paryżu. Należał do powstałej w 1926 r. "Grupy Łodzian", przemianowanej w tym samym roku w Stowarzyszenie "Start", z którym brał udział w wystawach. Wystawiał często w Łodzi, krakowskim TPSP i w Warszawie. Uczestniczył w polskim aneksie do Międzynarodowej Wystawy "Młodej Sztuki" w Łodzi (1923), w salonie wiosennym (1928) oraz jubileuszowym (1939) Żydowskiego Towarzystwa Krzewienia Sztuk Pięknych w Warszawie. Miał wystawy indywidualne w Warszawie (1924), w Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi (1927), w Żydowskim Towarzystwie Krzewienia Sztuk Pięknych w Warszawie (1930, 1932, 1939), w Galerie Art et Artistes Polonais w Paryżu (przed 1933). Prace w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, Żydowskiego Instytutu Historycznego w Warszawie i innych kolekcjach państwowych oraz prywatnych.
"Pejzaż jest dziełem charakterystycznym dla wczesnej twórczości Hirszfanga. Wykazuje on związki z pejzażową "szkołą krakowską", przede wszystkim malarstwem Juliana Fałata. Obraz jest zapewne najwcześniejszym i jednym z nielicznych zachowanych dzieł tego artysty. Późniejsza twórczość Hirszfanga zbliżała się do postimpresjonistycznych tendencji École de Paris. [...] (z ekspertyzy prof. dr hab. Jerzego Malinowskiego, Warszawa 8.07.2002 r.).