Klewer, znakomity rosyjski malarz, pochodzący z niemieckiej rodziny osiadłej w Dorpacie (obecnie Tartu) w Estonii. Był profesorem petersburskiej akademii, wziętym pejzażystą, laureatem licznych nagród w kraju i za granicą. Niniejsza kompozycja należy do serii szkiców malarskich, jakich wiele wykonał, traktując je jako etap przygotowawczy do większej całości. Klewer często precyzyjnie określał miejsce i czas ich powstania. Jego szkice wyróżniają się małymi rozmiarami i swobodą wykonania. Malował najczęściej nastrojowe krajobrazy, kładąc główny nacisk na oddanie efektów świetlnych. Wiele jego dzieł to fragmenty malowniczych zakątków natury, z których emanuje spokój, pustka i piękno przyrody. Artysta posiadał doskonale opracowany arsenał środków malarskich, co umożliwiało mu przekazywanie bogactwa wrażeń, jakie dostrzegał w otaczającej go przyrodzie. Chętnie malował zimowe pejzaże oświetlone zachodzącym słońcem oraz widoki parków o różnych porach roku. Jego dzieła znajdują się w największych, rosyjskich kolekcjach oraz w wielu europejskich.
Olej, płótno,
32 x 52,5 cm
Sygnowany p. d. cyrylicą: Julij Klewer 1903
Klewer, znakomity rosyjski malarz, pochodzący z niemieckiej rodziny osiadłej w Dorpacie (obecnie Tartu) w Estonii. Był profesorem petersburskiej akademii, wziętym pejzażystą, laureatem licznych nagród w kraju i za granicą. Niniejsza kompozycja należy do serii szkiców malarskich, jakich wiele wykonał, traktując je jako etap przygotowawczy do większej całości. Klewer często precyzyjnie określał miejsce i czas ich powstania. Jego szkice wyróżniają się małymi rozmiarami i swobodą wykonania. Malował najczęściej nastrojowe krajobrazy, kładąc główny nacisk na oddanie efektów świetlnych. Wiele jego dzieł to fragmenty malowniczych zakątków natury, z których emanuje spokój, pustka i piękno przyrody. Artysta posiadał doskonale opracowany arsenał środków malarskich, co umożliwiało mu przekazywanie bogactwa wrażeń, jakie dostrzegał w otaczającej go przyrodzie. Chętnie malował zimowe pejzaże oświetlone zachodzącym słońcem oraz widoki parków o różnych porach roku. Jego dzieła znajdują się w największych, rosyjskich kolekcjach oraz w wielu europejskich.