Malarz realista, ceniony za pełne nastroju sceny z życia wsi i małych miasteczek. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, stypendysta Akademii wiedeńskiej, uczeń Aleksandra Wagnera w Akademii Monachijskiej. Uprawiał głównie olejne malarstwo rodzajowe. W latach 1874-1906 wiele wystawiał, między innymi w warszawskiej Zachęcie, Salonie Krywulta, a także w Krakowie i we Lwowie, Wiedniu i Monachium.
Artysta przedstawił rzadko pojawiający się temat w malarstwie, jakim jest jazda na łyżwach na przechadzce zimowej. Scena rozgrywa się w pejzażu pagórkowatym. W tle widoczny jest drewniany kościółek św. Wojciecha, który dotychczas stoi. Średniowieczny kościół wzniesiony w 1460 roku na tzw. Przedmieściu Górnym, w miejscu, gdzie wg legendy odpoczywać miał św. Wojciech w drodze z Pragi do Gniezna, remontowany w latach 1855-56, został gruntownie przebudowany w 1903 roku wg projektu Tadeusza Stryjeńskiego.

9
Seweryn BIESZCZAD (1852-1923)

PEJZAŻ ZIMOWY SPOD KROSNA

Akwarela, papier; 37,5 x 57 cm
Sygnowany p. d.: Seweryn Bieszczad

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz realista, ceniony za pełne nastroju sceny z życia wsi i małych miasteczek. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, stypendysta Akademii wiedeńskiej, uczeń Aleksandra Wagnera w Akademii Monachijskiej. Uprawiał głównie olejne malarstwo rodzajowe. W latach 1874-1906 wiele wystawiał, między innymi w warszawskiej Zachęcie, Salonie Krywulta, a także w Krakowie i we Lwowie, Wiedniu i Monachium.
Artysta przedstawił rzadko pojawiający się temat w malarstwie, jakim jest jazda na łyżwach na przechadzce zimowej. Scena rozgrywa się w pejzażu pagórkowatym. W tle widoczny jest drewniany kościółek św. Wojciecha, który dotychczas stoi. Średniowieczny kościół wzniesiony w 1460 roku na tzw. Przedmieściu Górnym, w miejscu, gdzie wg legendy odpoczywać miał św. Wojciech w drodze z Pragi do Gniezna, remontowany w latach 1855-56, został gruntownie przebudowany w 1903 roku wg projektu Tadeusza Stryjeńskiego.