Studia artystyczne rozpoczął w Piotrogradzie w 1924 roku wstępując do Wyższych Artystyczno-Technicznych Pracowni (dawniej Wszechrosyjska Akademia Sztuki). Uczył się w malarstwa u K. S. Pietrowa-Wodkina. W 1926 roku przeniósł się na wydział grafiki, który ukończył w 1930 roku. Był działaczem politycznym i związkowym. W 1938 roku zamieszkał w Moskwie. Brał udział w wojnie jako marynarz - przed studiami był ochotnikiem w Krasno Bałtyckiej Marynarce. Nic też dziwnego, że tematyka marynistyczna zajmuje w jego twórczości nie poślednie miejsce. Są to i pejzaże morskie, i widoki portów, łodzie, tematy historyczne a także plakaty. Dzieciństwo spędzone na wsi pozostawiło w nim umiłowanie przyrody - to drugi nurt w uprawianym przez niego malarstwie sztalugowym. Jego prace maja w swym posiadaniu muzea w Rosji a także prywatni kolekcjonerzy.
Operując przygaszoną gamą kolorystyczną ograniczoną do fioletu, oranżu i bieli malarz tworzy nostalgiczną wizję zimowego krajobrazu. Bezlistne konary drzew odbijają się w płynącej na pierwszym planie rzece. Ponad nimi w tle widzimy bryłę kościoła z ogradzającym ją murem, jej otynkowane na pomarańczowo mury stanowią ożywczy akcent barwny pośród ogarniętej zimowym snem przyrody.
Olej, karton: 31 x 39,8 cm
Sygnowany l.d.: ą. íÚÓ
Na odwrocie napis czarnym tuszem: ą. íÚÓ | ĚÚ? Ů??. ÉŚ??Ś?? ?ŚÍ? ĆÓŮÍ? | ŻŮŚÓ üÍÓŚ? ÓÚ?? ÉŚ??Ś?? |1973Í..
Studia artystyczne rozpoczął w Piotrogradzie w 1924 roku wstępując do Wyższych Artystyczno-Technicznych Pracowni (dawniej Wszechrosyjska Akademia Sztuki). Uczył się w malarstwa u K. S. Pietrowa-Wodkina. W 1926 roku przeniósł się na wydział grafiki, który ukończył w 1930 roku. Był działaczem politycznym i związkowym. W 1938 roku zamieszkał w Moskwie. Brał udział w wojnie jako marynarz - przed studiami był ochotnikiem w Krasno Bałtyckiej Marynarce. Nic też dziwnego, że tematyka marynistyczna zajmuje w jego twórczości nie poślednie miejsce. Są to i pejzaże morskie, i widoki portów, łodzie, tematy historyczne a także plakaty. Dzieciństwo spędzone na wsi pozostawiło w nim umiłowanie przyrody - to drugi nurt w uprawianym przez niego malarstwie sztalugowym. Jego prace maja w swym posiadaniu muzea w Rosji a także prywatni kolekcjonerzy.
Operując przygaszoną gamą kolorystyczną ograniczoną do fioletu, oranżu i bieli malarz tworzy nostalgiczną wizję zimowego krajobrazu. Bezlistne konary drzew odbijają się w płynącej na pierwszym planie rzece. Ponad nimi w tle widzimy bryłę kościoła z ogradzającym ją murem, jej otynkowane na pomarańczowo mury stanowią ożywczy akcent barwny pośród ogarniętej zimowym snem przyrody.