Alfred Nickisch studiował malarstwo we wrocławskiej Kunstschule u C.E. Morgensterna. Z nim wyjeżdżał na plenery malarskie w różne okolice Śląska. Naukę kontynuował w akademii w Karlsruhe u C. Grethe i V. Weishaupta. Początkowo uprawiał malarstwo dekoracyjne. Jego głównym powołaniem artystycznym były krajobrazy. Podejmował również tematy animalistyczne. Od 1898 roku działał ponownie na Śląsku. Tutaj tworzył głównie pejzaże odbywając wędrówki po Karkonoszach. Był założycielem Związku Artystów Śląska w 1908 roku. Od 1917 roku mieszkał w Szklarce pod Szklarską Porębą, gdzie współorganizował Stowarzyszenie Artystów Ow. Łukasza. W latach trzydziestych, aż do 1945 roku, mieszkał w Wilczej Porębie pod Karpaczem, w domu przeznaczonym, przez swojego nauczyciela C.E. Morgensterna, dla Śląskich malarzy. Artysta pozostawał wierny zasadzie tworzenia pejzaży w plenerze. Malował szerokimi śmiałymi pociągnięciami pędzla. Używał intensywnych kolorów pozostawiając często nasycone barwne plamy bez ich mieszania, w czystej postaci.
olej, tektura; 35,5 x 48,5 cm;
sygnowany po lewej stronie u dołu: A. Nickisch
Alfred Nickisch studiował malarstwo we wrocławskiej Kunstschule u C.E. Morgensterna. Z nim wyjeżdżał na plenery malarskie w różne okolice Śląska. Naukę kontynuował w akademii w Karlsruhe u C. Grethe i V. Weishaupta. Początkowo uprawiał malarstwo dekoracyjne. Jego głównym powołaniem artystycznym były krajobrazy. Podejmował również tematy animalistyczne. Od 1898 roku działał ponownie na Śląsku. Tutaj tworzył głównie pejzaże odbywając wędrówki po Karkonoszach. Był założycielem Związku Artystów Śląska w 1908 roku. Od 1917 roku mieszkał w Szklarce pod Szklarską Porębą, gdzie współorganizował Stowarzyszenie Artystów Ow. Łukasza. W latach trzydziestych, aż do 1945 roku, mieszkał w Wilczej Porębie pod Karpaczem, w domu przeznaczonym, przez swojego nauczyciela C.E. Morgensterna, dla Śląskich malarzy. Artysta pozostawał wierny zasadzie tworzenia pejzaży w plenerze. Malował szerokimi śmiałymi pociągnięciami pędzla. Używał intensywnych kolorów pozostawiając często nasycone barwne plamy bez ich mieszania, w czystej postaci.